شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
دکتر محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به مناسبت شروع به کار بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی منتشر کرد.
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، جوروند در پیام نوشته است: 

«هنر، فرصت خداوند است به آدمیان تا با الهام و کشف و شهود، نهان عالم را به بالاترین وجه ارایه کنند و از قبل آن روح سرگردان عالم و آدم را به اقیانوس بیکران الهی پیوند زنند، و هنر در این میانه ریسمان اتصال آدمی به ملکوت اعظم الهی ست. هنرمندان مورد عنایت حضرت حق‌اند و پیامبرانی که در غیاب وحی جان هستی را به سرچشمه معنا وصل کنند. هنر برخاسته از عرق‌ریزان روح است و هنرمندان با تلاشی شکوهمند به دستگیری آدمیان می‌پردازند و به همین سبب تلاش آنان نزد حضرت حق جل و علا محفوظ است و البته رسالتی سخت و سهمگین را بر دوش می‌کشند و فردای روز بازخواست باید پاسخگوی نعمت الهی باشند نعمتی که خداوند به آنها تقدیم کرده است و هنر دوست داشتنی تئاتر موقعیت ممتازتری بر دوش دارد که مجموع تمام خصایل دیگر هنرها را در درون خود دارد. شعر و ادبیات و موسیقی و هنرهای تجسمی و سینما همه در آغوش تئاتر آرام گرفته‌اند. خاصه که این هنر الهی نفس به نفس مخاطبان به پیش می‌رود. هنرمندان تئاتر بر روی صحنه مقدس نمایش آمال و آرزوها، اخلاق و نجابت و طهارت روح را به نمایش می‌گذارند تا تماشاگران خرمن معرفت برچینند و جشنواره تئاتر استانی که به همت رادمردان تئاتر استان شکل می‌گیرد قابل ستایشی شکوهمند است که هنرمندان عزیز خوزستانی به جد و جهد بی‌مزد و منت تلاشی عاشقانه دارند که اجر تلاش شان ماجور به عنایت و لطف خداوند باد. به سهم کوچک خویش سپاسگذار دبیر جشنواره جناب آقای چنانی و همه کسانی که به قلم و قدم در برگزاری جشنواره تلاش کرده‌اند هستم و امیدوارم که همیشه و همراه با عنایت حضرت حق جاودان و بسلامت باشند. یا علی.» 

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار