اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
مدیر آموزش و پرورش آبادان ؛
آبادان _ شوشان ؛ مدیر آموزش و پرورش آبادان، ‌گفت: سال های گذشته پایگاه سنجش سلامت نو آموزان فقط در مرکز شهر مستقر بود و خانواده ها از روستا با سختی های بسیاری به پایگاه سنجش شهر مراجعه می کردند.
شوشان آبادان ؛ اعظم قاسمی زاده، ظهر امروز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری شوشان ، عنوان کرد:برای سهولت در رفت و آمد خانواده های روستایی به شهر پایگاه های سیار در روستاها برای اولین بار مقرر شد که مستقر شود و این تصمیم نیز اجرایی شد.

وی افزود: این اقدام باعث شد که خانواده ها در هوای گرم تابستان به پایگاه های سنجش آبادان مراجعه نکنند و متحمل پرداخت هزینه ایاب و ذهاب نشوند.  

وی با اشاره به شناسایی به موقع و اقدام برای درمان برخی از اختلالات کودکان، اظهار داشت : نه تنها برای نوآموزان بلکه برای والدین و معلمان این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

قاسمی زاده افزود : برخی از کودکان با وجود اختلالات بینایی، شنوایی و ذهنی وارد مدارس عادی می‌شوند که این کودکان با قرار گرفتن در کنار گروه همسالان، کمبودهای خود را احساس و دچار مشکلات روحی و روانی از قبیل انزواطلبی می‌شوند.

وی ادامه داد : تصمیم برای اجرای برنامه سنجش نوآموزان در بدو ورود به دبستان از آنجا شروع شد که پژوهش ها ثابت کردند بی توجهی به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت آنها را به خطر انداخته و انواع مشکلات تحصیلی و رفتاری را برای آنها به همراه آورد.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور، گفت : مطابق این برنامه هر ساله سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری وزارت آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح سنجش کلاس اولی ها فعالیت می کنند.

وی افزود : در این طرح کارشناسان پایگاه سنجش سلامت نوآموزان نسبت به تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی و ارزیابی شرایط ذهنی کودکان می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد : جهت رفاه بیشتر اهالی خوب و شریف روستاهای این منطقه، آموزش و پرورش آبادان برای اولین بار هزینه سنجش سلامت نو آموزان روستایی  را بصورت کاملا رایگان در دستور کار قرار داده که این اقدام نیز در استان بی سابقه و در کشور کم نظیر است.


انتهای پیام/.

***
***خبرنگار*** نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار