شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
نگاهی بر حواشی و متن جلسات شورای شهر خرمشهر(قسمت اول)
دومین جلسه ی شورای شهر خرمشهر هشت روز پس از اولین جلسه و تحلیف ، ظهر امروز در ساختمان شهرداری خرمشهر برگزار شد . این جلسه که با محوریت بررسی رزومه ی کاندیداهای شهرداری صورت گرفت با حواشی زیادی همراه بود .

شوشان خرمشهر : دومین جلسه ی شورای شهر خرمشهر هشت روز پس از اولین جلسه و تحلیف ، ظهر امروز در ساختمان شهرداری خرمشهر برگزار شد . این جلسه که با محوریت بررسی رزومه ی کاندیداهای شهرداری صورت گرفت با حواشی زیادی همراه بود .

بگزارش شوشان خرمشهر با گذشت بیش از هشت روز از مراسم تحلیف شورا در ساختمان فرمانداری خرمشهر و انتخاب شهردار در اغلب شهرهای کشور و استان ، شورای شهر خرمشهر هنوز در معرفی شهردار خرمشهر تعلل کرده است . ریاست شورا در مراسم تحلیف خبر از انتخاب یک هفته ای شهردار داده بود و در مصاحبه ای با شوشان خرمشهر اولویت کار شورا را انتخاب شهردار اعلام کرده بود ولی حال میبینیم اعضای شورا هنوز در انتخاب شهردار به اجماع نرسیده اند .

جلسه ی دوم شورا در حالی به بررسی رزومه ی متقاضیان تصدی پست شهرداری پرداخت که عزیز ساعدی شهردار فعلی خرمشهر غایب مهم آن بود . جلسه غیر علنی ودر غیاب خبرنگاران برگزار شد و زمان برگزاری آن نیز به اطلاع عموم و اصحاب رسانه نرسیده بود . این در حالی است که برگزاری علنی جلسات شورا از مطالبات بحق و مهم مردم است و برخی از اعضای شورا مانند موسی مطوری جزیره و فاخر ربیعی نیز پبشتر طی مصاحباتی با شوشان خرمشهر بر آن اذعان داشته اند .

تاخیر در عدم اعلام نام کاندیداهای اول و دوم ، تاخیر در انتشار تصاویر برخی کاندیداها  ، غیبت سوال بر انگیز اصحاب رسانه ، سوالات و حواشی زیادی را در فضای مجازی و اذهان عمومی به دنبال داشت . انتظار میرفت در این جلسه خزانه دار شورا و سخنگوی شورا هم به همگان معرفی شوند که این اتفاق نیفتاد .

طبق اطلاعات منتشره از روابط عمومی شهرداری خرمشهر این جلسه با دستور کار استماع نظرات و برنامه های پیشنهادی کاندیدای احراز شهردار خرمشهر با تاخیر موسی مطوری جزیره همراه بود . مطوری جزیره پیش از این در مراسم تحلیف هم تاخیر کرده بود. طبق اعلام ریاست شورا به هر کدام از کاندیدای تصدی پست شهردار خرمشهر ۱۵ دقیقه زمان جهت ارائه برنامه های پیشنهادی داده میشد که  پس از آن اعضا شورا میتوانستند پرسش های خود را مطرح نمایند.

بگزارش شوشان خرمشهر امینی صدر ، بچاری ، زابلی ، منصور علوانی ، طیبی ، علی خانی ، سیدرضا حسینی ، حسین موتورچی کاندیداهایی بودند که ضمن اعلام آمادگی برای تصدی پست شهرداری به شرح برنامه های خود و پاسخ به سوالات اعضای شورا پرداختند. شیرازی(شهردار سابق ابادان) از کاندیداهای غایب جلسه ی امشب بود که اگر فردا در جلسه حاضر شود به همراه دشت بزرگی و عاصفی و دارابی و بهارزاده و عباسی به معرفی برنامه هایش خواهد پرداخت . جلسه با بررسی برنامه ی کاندید آخر و مقداری درگیری لفظی بین اعضای شورا به پایان رسید .

شورای پنجم گویی با برگزاری جلسات بدون اطلاع قبلی و عدم حضور خبرنگاران در جلسه گویی قصد دارد از همین ابتدا ماوقع جلساتش را از اطلاع عموم مردم دور نگاه دارد و این در حالی ست که شهروندان نگران از سرنوشت شورای قبلی انتظار دارند حداقل تعهد منتخبین در قبال رای اعتمادشان که همان علنی بودن جلسات شورا و تعامل با رسانه هاست بیش از پیش رعایت و حفظ شود .

 بگزارش روابط عمومی شهرداری خرمشهر که بجای سخنگو و روابط عمومی شورا از طریق کانال تلگرامی رسمی شهرداری اخبار جلسات شورا را بصورت انحصاری پوشش میداد سوالات مطرح شده از کاندیداها بشرح زیر بود :

پرسش آقای موسی مطور جزیره عضو شورای اسلامی شهر از یکی از کاندیدا مبنی بر راهکار حضرتعالی جهت ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری چیست؟

پرسش آقای ربیعی عضو شورا از آقای علوانی یکی از کاندیدای تصدی پست شهردار مبنی بر اینکه برنامه شما جهت تدوین سند چشم انداز خرمشهر چیست؟

پرسش ریاست شورا از مهندس طیبی یکی از کاندیدای احراز تصدی پست شهردار خرمشهر مبنی بر علت افزایش کافی شاپ های سطح شهر چیست ؟ کلیه مجوزات کافی شاپ ها با تصویب شورای جانشینی بوده اما بنده اعتقاد دارم احداث کافی شاپ نه تنها در زیباسازی شهر بلکه در اشتغال زایی و کاهش جرائم تاثیر گذار بوده است

ریاست شورای اسلامی شهر خطاب به آقای خانی یکی از کاندیدای تصدی پست شهردار خرمشهر : فرمایشات شما بیشتر آمار و ارقام بود لطفا برنامه های پیشنهادی خود را مطرح کنید

پرسش آقای مطور جزیره عضو شورای اسلامی شهر از آقای خانی یکی از کاندیدای احراز تصدی پست شهردار خرمشهر مبنی بر اینکه نحوه تعامل حضرتعالی با آموزش و پرورش با توجه به لزوم توجه جدی به فرهنگیان چگونه است؟

پرسش آقای مطور جزیره عضو شورای شهر از آقای حسینی کاندیدای احراز تصدی پست شهردار خرمشهر مبنی بر اینکه خرمشهر در شب باتوجه به نورپردازی زیباتر از روز است لذا برنامه شما جهت زیباسازی در روز چیست و دوم اینکه احداث پل رو گذر که در برنامه پیشنهادی شما بود اعتبار آن از چه منبعی تخصیص پیدا خواهد شد ؟

ریاست شورای اسلامی شهر خرمشهر خطاب به آقای موتورچی از کاندیدای احراز پست شهردار خرمشهر: معضلات شهر را بازگو نکنید برنامه های پیشنهادی و راهکارهای خود را بیان نمائید.

آقای ربیعی فر عضو شورای اسلامی شهر خطاب به آقای موتورچی از کاندیدای احراز پست شهردار خرمشهر: راهکار حضرتعالی جهت ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری چیست؟

پرسش آقای میلاد پورحمزاوی عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر از آقای موتورچی مبنی بر اینکه برنامه شما جهت افزایش سرانه فضای سبز چه خواهد بود ؟ عضو شورا تاکید کرد برنامه های خود را مطرح کنید نه معضلات را

تذکر آقای سامری عضو شورای شهر خرمشهر به آقای موتورچی : برنامه های پیشنهادی خود را مطرح کنید ، تاکنون برنامه ای از خود نداشتید ، ابهام در سخنان شما وجود دارد.

پرسش آقای موسی مطور جزیره عضو شورای اسلامی شهر از آقای موتورچی مبنی بر نظر و راهکار حضرتعالی پیرامون توسعه متوازن شهر چه خواهد بود و راهکار شما جهت عدم آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی چه خواهد بود ؟ عضو شورا : پاسخ را با پاسخ مطرح نکنید راهکار بدهید














نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار