شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
فرمانده سپاه باغملک گفت: اربعین شهدای گمنام دهستان ابوالعباس بخش مرکزی این شهرستان برگزار می‌شود.
شاپور احمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در باغملک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: اربعین شهدای گمنام دهستان ابوالعباس بخش مرکزی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم در تپه نوالشهدا در جوار مزار نورانی سه شهید گمنام دهستان ابوالعباس بخش مرکزی باغملک برگزار می‌شود و اهالی این دیار یاد و خاطره شهیدان خود را گرامی می‌دارند.

فرمانده سپاه باغملک خاطرنشان کرد: در آئین اربعین شهدای گمنام دهستان ابوالعباس حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، امام جمعه باغملک سخنرانی می‌کند و مجتبی مهدی‌پور به مداحی می‌پردازد.

وی از همه مردم باغملک به ویژه منطقه ابوالعباس دعوت کرد در مراسم اربعین شهدای گمنام این دهستان حضور یابند و یاد شهدا را گرامی بدارند.

احمدی گفت: در مراسم اربعین سه شهید گمنام دهستان ابوالعباس باغملک خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم حضور می‌یابند.

فرمانده سپاه باغملک گفت: با حضور شهدای گمنام در دهستان ابوالعباس، شهرستان باغملک برای پنجمین بار است که میزبان شهدای شد زیرا پیش از این پیکر مطهر شهدای گمنام در شهر باغملک، شهر صیدون، شهر قلعه‌تل و بخش میداوود آرام گرفت.

به گزارش تسنیم پیکر پاک سه شهید گمنام صبح روز پنج‌شنبه 29 تیرماه همزمان با 25 شوال سال 1438 هجری قمری و سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) در دهستان ابوالعباس باغملک تشییع شد و در تپه نورالشهدا آرام گرفت.

یکی از این شهدای دفاع مقدس شهید 20 ساله‌ای است که در عملیات رمضان در تابستان سال 1361 در نبرد با دشمنان به شهادت رسید.

این جوان دلیر در منطقه عملیاتی پاسگاه زید شربت شهادت نوشید و پس از 35 سال پیکر پاکش میهمان مردم دیار ابوالعباس باغملک شد.

یکی دیگر از این شهدای والامقام شهید گمنامی است که در زمان شهادت 17 سال سن داشت و در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر به آسمان پر کشید.

این دلیرمرد ایرانی در منطقه عملیاتی جزایر مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پس از 34 سال پیکر پاکش توسط کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تفحص شد و به خاک وطن بازگشت.

لاله بی‌نشان دیگر نیز جوانی 20 ساله است که در اسفند ماه سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید و نام خود را در زمره شهدای اسلام ثبت کرد.

این رزمنده جوان در منطقه عملیاتی شرق دجله آسمانی شد و پیکر پاکش با گذشت 33 سال به وطن بازگشت و در خاک شهیدپرور دهستان ابوالعباس باغملک آرام گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار