اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
آیت الله حسن‎زاده: خوزستان عقب ماندگی‌ های مزمن و کهنه را تجربه کرده است / روحیه انقلابی در مسئولان یعنی خدمت گزاری بدون منت / باید همه از شهردار منتخب حمایت کرده و به میدان بیایند/ مردم هیچ گاه از مشکلات خسته نیستند
در دو سال گذشته اگر نه اینکه تعمدی اما با بی تدبیری آل سعود در مناسک حج چند هزار نفر از حجاج و چند صد نفر از عزیزان ایرانی جان خود را از دست دادند.
   

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه خوزستان عقب ماندگی‌های مزمن و کهنه را تجربه کرده است، گفت: باید همه از شهردار منتخب اهواز حمایت کرده و به میدان بیایند و مسائل سیاسی، جناحی و قومی نباید مانع از خدمت به مردم شود. 
  
آیت الله حسن‌زاده در خطبه های نماز عید قربان که امروز (جمعه) در مصلی نماز جمعه اهواز برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار کرد: بالاترین درس و فلسفه این عید بزرگ عبودیت و ترک هر آنچه که مورد رضایت حق تعالی نیست، می باشد. 
  
وی ادامه داد: عیدقربان یادآور دو امتحان الهی برای پیامبر اولوالعزم حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل فرزند او است. خداوند به تفسیر این ماجرا در آیات سوره مبارکه الصافات پرداخته است. خداوند ابراهیم(ع) را از طریق خواب که خواب پیغمبران بخشی از وحی الهی بود، به این امتحان مأمور کرد و در این آزمون الهی اسماعیل نبی نیز تسلیم بود. در این آیات مبارک ذکر شده که حتی اسماعیل زمانی که به پدرش گفت مرا به خواست خدا از صابران خواهی یافت این صبر را به خودش نسبت نداد بلکه آن را از سوی خدا دانست. 
  
حسن زاده در ادامه با اشاره به آیات سوره یوسف گفت: یوسف نبی پس از همه امتحان ها و سختی ها زمانی که در موقعیت خوبی قرار داشت با خداوند مناجات کرده و از او می خواهد که از تسلیم شدگان و رضایت دهندگان به امر خداوند باشد. این اوج دعا و مناجات همه پیامبران نسبت به خداوند است که در هنگام مرگ به خداوند معترض نباشند. 
  
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به اینکه عید قربان یادآور فاجعه منا است، گفت: در دو سال گذشته اگر نه اینکه تعمدی اما با بی تدبیری آل سعود در مناسک حج چند هزار نفر از حجاج و چند صد نفر از عزیزان ایرانی جان خود را از دست دادند. 
  
وی با اشاره به ۱۰ شهریورماه سالروز بانکداری اسلامی، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم یکی از گناهان کبیره را ربا معرفی کرده و آن را اعلام جنگ با خدا می داند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سود و ربا در نظام بانکی مشکلی نداشت اما با پیروزی انقلاب و تغییر قوانین، بانکداری بدون ربا و اسلامی در قانون به تصویب رسید. اما این کافی نیست و آنچه که در بانکداری ما مشاهده می شود این گونه نیست و تغییر آنچنانی را مشاهده نکردیم. در فتوای امام خمینی (ره) هم حیل ربا حرام اعلام شده است. آنچه که به صورت جدی از مسئولان بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی، اقتصاددانان و حوزه های علمیه می خواهیم این است که این مساله نظام مالی حل شود و آنچه که در قوانین  اسلامی آمده به اجرا درآید. 
  
حسن زاده با اشاره به اینکه ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری است، اظهار کرد: وی پرچم دار مبارزه با انگلیس استعمارگر و افتخاری برای جنوب کشور استان بوشهر و همه ما ایرانیان به شمار می‌رود. انگلیس و آمریکای خبیث و توطئه های آنها تغییری نیافته بلکه ضعیف شده است و همواره مؤمن باید در برابر این توطئه ها زیرک باشد. برای همه ما افتخار است که کشوری که زمانی به طور کامل در اختیار آمریکا و انگلیس بود، نیروی دریایی سپاه تفنگداران آمریکایی را دستگیر کند. 
  
امام جمعه موقت اهواز همچنین به سالروز شهادت آیت الله قدوسی و شهید دستجردی در ۱۴ شهریورماه اشاره کرد و افزود: شهادت آیت الله قدوسی از جنایات منافقان به شمار می رود. در زمان وی شکل جدیدی از مدیریت حوزه های علمیه در قم رقم خورد. همچنین ۱۵ ذی الحجه همزمان با ولادت امام هادی(ع) است. مهم ترین اثر ایشان زیارت جامعه کبیره است که دوره ای کامل از امام شناسی به شمار می رود. 
  
وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی، گفت: بیکاری و نبود شغل که همه را آزار می‌دهد به دلیل رونق نداشتن تولید در داخل است و راه حل آن رونق یافتن تولیدات داخلی است. خانواده ها از لوازم تحریر ایرانی استفاده کنند و تولیدکنندگان هم محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه کنند. 
  
حسن زاده با بیان اینکه از همه اعضای شورای شهر که با اجماع، شهردار اهواز را انتخاب و معرفی کردند قدردانی می کنم، اگرچه این امر با تاخیر اتفاق افتاد، افزود: خوزستان عقب ماندگی‌های مزمن و کهنه را تجربه کرده است. شهردار همان گونه که در زمان انتخاب مورد حمایت همه شورای شهر بود، در زمان مسئولیت هم از چنین حمایتی برخوردار باشد. البته نظارت بر کار وی باید باشد اما نزاع مضر است. در همه بخش ها اگر مسئولی خدمت به مردم را به خاطر مسائل سیاسی و جناحی کمرنگ کند، خیانتی نابخشودنی به شمار می رود. باید همه از شهردار منتخب حمایت کرده و به میدان بیایند. مسائل سیاسی، جناحی و قومی نباید مانع از خدمت به مردم شود. 
  
امام جمعه موقت اهواز ضمن تبریک پیروزی های رزمندگان حزب الله در عراق، سوریه و لبنان، گفت: اگرچه بهای سنگینی با شهدای خود برای این پیروزی ها به دست آورده ایم اما جای شکر و خرسندی دارد. کشورهای اسلامی بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام ایشان به حجاج، نزاع را درون خود قرار دادند و با آمریکا و صهیونیست به مدارا رفتار می کنند و این مشکل اصلی است. 
  
وی بیان کرد: آنچه که از دولتمردان، رئیس جمهور، هیأت دولت و مسئولان استانی انتظار می رود همان روحیه جهادی است که مدنظر مقام معظم رهبری است. اختلاس‌هایی که مشاهده می شود مایه شرمندگی همه ما در کشوری که محروم دارد، است. روحیه انقلابی در مسئولان یعنی خدمت گزاری بدون منت و نداشتن انحراف مالی. مردم هیچ گاه از مشکلات خسته نیستند بلکه از دور شدن از اهداف انقلاب خسته هستند. همواره باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را در نظر داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار