اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
در مورد اتفاقی که دیشب افتاد باید عرض کنم اولا تشکیل جلسه بدون دعوتنامه ی رسمی بود و ثانیا رئیس شورا در شهرستان بود و بخاطر بیماری در جلسه شرکت نکرد،لذا جلسه قانونی نبود. و غیبتی که دوستان اعلام و ثبت کردند مشروعیت قانونی ندارد. هر کدام از کاندیداهای احراز سمت شهردار که رای اکثریت را داشته باشند برای من قابل احترام هستند."
شوشان خرمشهر : بعد از شروع به کار رسمی شوراها،طبق روال معمول اولین و مهمترین انتظار از شورا انتخاب شخصی است که به عنوان شهردار،مسئولیت سیستم شهرداری و انجام امور عمرانی در دست گیرد و بالطبع خرمشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
با عنایت به اینکه جلسه ی اخیر شورا در خصوص تعیین تکلیف انتخاب شهردار از بین سه گزینه ی نهایی بعلت غیبت سه تن از اعضا تشکیل نشد و با توجه به اینکه این مساله یاداور خاطرات ناخوشایند شورای قبل بود و باعث ایجاد دغدغه و نگرانی مردم خرمشهر شد ، پایگاه خبری شوشان خرمشهر در صدد پیگیری دلیل غیبت اعضا برآمد.


از طرفی علیرغم اینکه شهردار فعلی عزیز ساعدی به امور شهرداری رسیدگی میکند اما محرز است که این وضعیت و بلاتکلیفی شرایط مناسبی برای کار نیست. شهردار در وضعیت ماندن و رفتن از ثبات کاری برخوردار نیست و این درخور مردم خرمشهر نیست .
بگزارش شوشان خرمشهر در حال حاضر اعضای شورا مخیر هستند بین ابقای شهردار فعلی ، انتخاب شهردار و انتصاب سرپرست یک گزینه را انتخاب نماید و انتظار میرود هر چه سریعتر این امر صورت پذیرد و بعداز این  شاهد غیبت اعضا در جلسات نباشیم.گفته شده  قرار است این امر در جلسه ی فردای شورا محقق شود .
در همین خصوص پیرو بررسی های انجام شده، برای روشن شدن دلایل غیبت اعضا، امیر سامری طی مصاحبه ای اختصاصی با شوشان خرمشهر توضیحاتی ارائه داد که در ادامه به آن پرداختیم.

امیرسامری در خصوص غیبتش در جلسه ی شورا و انتشار خبر آبستراکسیون از شوشان خرمشهر و حواشی ایجاد شده چنین اظهار داشت:
"به استناد قانون شوراها ، در صورت غیبت رئیس شورا ،نایب رئیس وظایف رئیس را انجام میدهد،باتوجه به اینکه دیشب رئیس شورا غائب نبود و در شهر حضور داشت ،ن ه مرخصی گرفته بود و نه اعلام غیبت کرده بود، لذا تشکیل جلسه از طرف نائب رئیس غیرقانونی بود.
از طرفی غیبت اعضا زمانی اعلام و ثبت میشود که جلسه ای رسمی تشکیل شده باشد،نه اینکه جلسه رسمیت نداشته باشد.
در خصوص نشر بزرگنمائی ها و دروغ پردازی ها در بعضی سایتهای خبری و فضای مجازی لازم میدانم مواردی را مطرح کنم . اول اینکه خواهش میکنم اجازه بدهند بدون هیچ فشاری در افکار و نظرات عمومی کار را ادامه بدهیم و مردم مطمئن باشند،امین آنها هستیم و بالاخره قرار است با تصمیم گیری خود  سکان شهرداری را به کسی بسپاریم،پس همانطور که به ما اعتماد کردند و رأی دادند باز هم اعتماد کنند و اجازه بدهند گزینه ی خوبی را بعنوان شهردار خرمشهر انتخاب کنیم و بتوانیم عقب افتادگی های حوزه های فرهنگی و عمرانی جبران کنیم.
همه ی ما تابع قانونیم و بنده به خرد جمعی و رأی همکارانم در شورا احترام میگذارم و اگر اراده بر این باشد که شهردار با رأی اکثریت انتخاب شود،مطمئنا نه جلسه ای را ترک میکنم و نه اینکه تصمیم به این میگیرم که در جلسه حاضر نشوم.
در مورد اتفاقی که دیشب افتاد باید عرض کنم اولا تشکیل جلسه بدون دعوتنامه ی رسمی بود و ثانیا رئیس شورا در شهرستان بود و بخاطر بیماری در جلسه شرکت نکرد،لذا جلسه قانونی نبود.
و غیبتی که دوستان اعلام و ثبت کردند مشروعیت قانونی ندارد.
در پایان عرض کنم هر کدام از کاندیداهای احراز سمت شهردار که رای اکثریت را داشته باشند برای من قابل احترام هستند."


پرواضح است اظهارت فوق عینا از امیر سامری نقل شده و شوشان در قبال صحت آنها مسولیتی نخواهد داشت و در کنار آن حق پاسخ یا اظهار نظر را برای هریک از اعضای شورا محفوظ میدارد همچنین شوشان خرمشهر آمادگی خود را برای انعکاس نظرات و اظهارات تمام اعضای شورا اعلام میدارد.

سامری در پایان و در ارایه توضیحش نسبت به ماوقع جلسه ی گذشته کلیپ زیر را در اختیار شوشان خرمشهر قرار داد : 
روی لینک روبرو کلیک کنید:امیر سامری شورای پنجم





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار