اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸


معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از شناسایی 150 دانش‌آموز چاق اهوازی در مرحله اول شناسایی این دانش‌آموزان در خوزستان خبر داد و گفت: امسال در مدارس برای این دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته شده است و امیدواریم با همکاری خانواده‌ها این دانش‌آموزان موفق به کاهش وزن شوند. 
  
محمود معزی اظهار کرد: آموزش و پرورش با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدام به شناسایی دانش‌آموزان چاق در استان خوزستان کرده است. 
  
وی افزود: به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی اهواز نرم‌افزاری برای وارد کردن اسامی دانش‌آموزان چاق استان به کار گرفته است و طی جلسه مشترکی که با مسئولان این دانشگاه داشتیم مقرر شد که در سال تحصیلی جدید این دانش‌آموزان در استان شناسایی شده و تحت پوشش تمرینات هدفمند و برنامه‌ریزی شده قرار بگیرند. پروتکل این طرح نیز از سوی معاونت بهداشت و درمان تعیین می‌شود. 
  
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: هم‌اکنون در مرحله اول شناسایی دانش‌آموزان چاق استان هستیم، در فهرست اولیه حدود 150 دانش‌آموز اهوازی شناسایی شده‌اند. این دانش‌آموزان امسال تحت پوشش برنامه مداخله‌ای تمرینی هوازی قرار می‌گیرند. امیدواریم دانش‌آموزانی که شناسایی می‌شوند با همکاری خانواده‌ها و تعیین یک رژیم غذایی مناسب موفق به کاهش وزن لازم شوند. 
  
معزی در خصوص معیار علمی در نظر گرفته شده برای تشخیص دانش‌آموزان چاق از سایر دانش‌آموزان بیان ‌کرد: هر دانش‌آموزی که وزن او از میانگین وزنی که برای سن او تعریف شده، بیشتر باشد و بیش از 30 درصد از وزن آنها را چربی تشکیل بدهد، چاق شناخته می‌شوند. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار