شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
 سرپرست کتابخانه های خوزستان با بیان اینکه نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان را اندازی می شود گفت:فراخوان ایجاد این کتابخانه از مرداد امسال داده شده است.

ناصر کوهی رستمی یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حضور گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و زندگی کودکان امروزی در عصر دیجیتال و ضرورت خروج از فضای سنتی کتابخوانی که محدود به یک زمان و مکان خاص است، ما را بر آن داشت که به فکر استفاده از این فضا و ارائه طرح کتابخانه دیجیتال در خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه ارایه این طرح با استقبال خوب مسئولان استانی و شخص استاندار روبه رو شده گفت: 15شهریور امسال طرح مطالعاتی کتابخانه های دیجیتال با حضور شرکت ها و سازمان های متخصص در این حوزه آغاز می شود تا بهترین طرح که قابلیت اجرایی داشته باشد انتخاب و در سال مالی جدید اعتبارات آن تعریف و وارد مرحله اجرایی شود. 

کوهی رستمی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح امسال آغاز می شود افزود: در کشور هنوز کتابخانه دیجیتال به معنای واقعی کلمه وجود ندارد و اگر این طرح اجرا شود نخستین تجربه کشور در این زمینه خواهد بود.  سرپرست کتابخانه های خوزستان گفت:در این طرح کتابها کاملا در فضای مجازی ارائه خواهند شد که در خصوص عضوگیری و امانت گیری کتاب در کتابخانه های دیجیتال برنامه ریزی خواهد شد. 

وی در خصوص وضعیت کتابخانه های روستایی خوزستان نیز اظهارکرد: خوزستان از استان های موفق در بخش راه اندازی کتابخانه های روستایی است که به دلیل پراکندگی و تعداد زیاد روستاهای آن، سیاست دولت نیز در پنج سال گذشته افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق روستایی و حاشیه نشین بوده است. 

کوهی رستمی افزود:در خوزستان حدود 49 کتابخانه روستایی وجود دارد که به طور قطع این تعداد کتابخانه جوابگوی روستاهای بالای هزار و 500 نفر نیست لذا از اهالی، دهیاری ها و شوراهای روستاهای خوزستان تقاضا می شود برای اهدای زمین و واگذاری ساختمان های بدون استفاده به کتابخانه ها اقدام کنند. 

حدود 140 هزار نفر عضو 213 کتابخانه خوزستان هستند. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار