اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
بخشنامه جدید مشاغل سخت در حوزه درمان
متخصصین بیهوشی با توجه به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی، اعتراض خود را به دیوان عدالت برده اند و عنوان داشته اند اگر پاسخ عادلانه ای از این تصمیم نگیرند، برخی بیماران را بیهوش نخواهند کرد.
شوشان خرمشهر :  متخصصین بیهوشی با توجه به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی، اعتراض خود را به دیوان عدالت برده اند و عنوان داشته اند اگر پاسخ عادلانه ای از این تصمیم نگیرند، برخی بیماران را بیهوش نخواهند کرد.

دکتر اتابک نجفی، مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران :دوستان چون می دانند که متخصصین بیهوشی امکان گرفتن زیرمیزی را ندارند، پس هر طور بخواهیم برای آنها تصمیم می گیریم.
وی با انتقاد از تبعیض و بی عدالتی در تعیین تعرفه های خدمات درمانی سال ۹۶ که تعرفه بیهوشی با کاهش ۲۵ درصدی مواجه بوده است، اظهارداشت: من معتقدم که طرح تحول سلامت، طرح تحول جراحان بود. زیرا، باعث شد درآمد آنها زیاد شود.
با توجه به دادخواست هایی که تک تک متخصصین بیهوشی به دیوان عدالت نوشته اند، تاکید کرد: اگر از این مرجع به پاسخ قانع کننده ای نرسیم و مسئولان وزارت بهداشت نیز ما را قانع نکنند، احتمال دارد که برخی بیماران را بیهوش نکنیم.
وی در پاسخ به این سئوال که این تصمیم شما می تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد، گفت: اصلا اینطور نخواهد بود، ما هم مثل جراحانی که همه جراحی ها انجام نمی دهند، همه بیهوشی ها را انجام نمی دهیم.
بی تردید بحث بی عدالتی مطرح است. چراکه تورم هر سال افزایش پیدا می کند و ما هم از افراد همین جامعه هستیم.
روز چهارشنبه هشتم شهریور ۹۶، متخصصین بیهوشی در شهرهای اصفهان، تبریز، همدان، ساری، گرگان، کرمان، قزوین، سنندج، ا ردبیل، بوشهر، تهران، قم و چند شهر دیگر گردهم آمدند تا اعتراض خود را نسبت به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی اعلام کنند.

بخشنامه جدید مشاغل سخت در حوزه درمان : شاغلان در حوزه مشاغل سخت و زیان آور درمانی دولتی با 5 سال ارفاق سنوات، بازنشسته می شوند.

سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه  شماره 46 و  46/01 شماری از مشاغل و حرف درمانی را با عنوان درجه 1 و درجه 2 تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرده است.
در این بخشنامه مشاغلی چون هوشبری، مامایی، فوریت های پزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی ، و مشاغل زیرمجموعه آن تحت پوشش این آئین نامه قرار گرفتند.
در مشاغل سخت و زیان آور شرط سنی وجود ندارد، و اگر فردی حدود 70 درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت وزیان آور درمانی دولتی سپری کند، با 25 سال سابقه و 5 سال سنوات ارفاقی بازنشسته می شود و از 30 روز حقوق برخوردار خواهد شد.
براساس تبصره 2 ماده 76  پرستاران و بهیاران و مشاغل درمانی ذکر شده که در بخش غیر دولتی مشغول کارند می توانند  با 20 سال سابقه کار و 10 سال ارفاق سنوات بازنشسته و از 30 روز حقوق بهره مند شوند
قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور سال 67 به تصویب رسید و آئین نامه آن سال 1368 اجرایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار