اهواز بیش از آنکه به سازندگی عمرانی نیاز داشته باشد باید در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی با دیدگاه فراقومی و با همبستگی و و حدت و همچنین در جهت احیا ارزش های اسلامی در مدیریت شهری حرکت نماید.

"> با دید فراقومی باید در عرصه مدیریت شهری قدم گذاشت
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

اهواز بیش از آنکه به سازندگی عمرانی نیاز داشته باشد باید در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی با دیدگاه فراقومی و با همبستگی و و حدت و همچنین در جهت احیا ارزش های اسلامی در مدیریت شهری حرکت نماید.

 

شیخ قربانعلی سعادت نیا که در انتخابات دوره چهارم شورای کلان شهر اهواز توانست حسب اعتماد مردم در کرسی سوم این جایگاه بنشیند معتقد است زمانی می توان مدیریت جامعی را از بعد نظارتی ایجاد نمود که در شورای شهر وحدت و همبستگی در بین اعضا برای رسیدن به هدفی مشخص وجود داشته باشد. سعادت نیا گفت: یقیناً شورای شهر بعد نظارتی و حمایتی دارد، نه اجرایی و نظارت در عین سلامت نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

وی بیان داشت: تسهيل زندگى مردم در كارهايى كه به شهرداريها مربوط است، برطرف كردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محيط زيست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشيدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، پرداختن به نيازهاى فورى‌تر در عين اهتمام به كارهاى زيربنايى، اولويت دادن به مناطق مستضعف‌نشين، تأثيرناپذيرى از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ى ثروت، رعايت دقيق قوانين و عدم تخطى از آن با حيله‌هاى شبه قانونى، رعايت ويژه‌ى محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بيت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غيرلازم، و در يك كلمه رعايت تقوا و تدبير و پشتكار، و بهره‌گيرى از دانش و تجربه، رموز موفقیت مجموعه شورا در هر شهری خواهد بود.شوراهای‌ شهر بايد امانتدار «رأی‌، اعتماد، محيط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌» باشند كه‌ يكی‌ از مصداقهای‌ مهم‌ امانتداری‌ رأی‌ مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ «امين‌، قابل‌ اعتماد، با كفايت‌، پاكدامن‌، متدين‌، شجاع‌، ساده‌ زيست‌، مردمدار و مقيد به‌ انضباط مالی‌» است‌.

شیخ سعادت نیا تصریح کرد: نگاهمان به شهرداری به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان در مجموعه شهری باید نگاهی حمایتی و در عین حال نظارتی باشد. زیرا تا حمایت در کنار نظارت با بستر سلامت وجود نداشته باشد نمی توان خدمت رسانی به شهروندان عزیز را در وضعیت مطلوب نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم استان خوزستان و کلان شهر اهواز همانند سایر انتخابات گذشته در خلق حماسه سیاسی به فرموده مقام معظم رهبری نشان دادند که پیروز واقعی انتخابات هستند افزود: وکلای آنها چه در شورای شهر و چه در ریاست جمهوری نیز باید قدر این مردم عزیز و دلسوز نظام و همیشه در صحنه را بدانند.

عضو شورای شهر اهواز با تأکید بر اینکه دیدگاه ما در شهر نباید تنها دیدگاه عمرانی باشد. گفت:کلان شهر اهواز بیش از آنکه به سازندگی عمرانی نیاز داشته باشد باید در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و حتی سیاسی با دیدگاه فراقومی و با همبستگی و و حدت و همچنین در جهت احیا ارزش های اسلامی در مدیریت شهری حرکت نماید.

وی افزود:کلان شهر اهواز در این دو دهه اخیر دچار عقب ماندگی های خاصی شده است که می توان به دلایل نبود مدیریت قوی در هزینه کرد و عدم وجود یک برنامه جامع مدیریت شهری قابل اجرا با سه محدوده زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در خصوص محورهای متفاوت اشاره نمود.

عضو چهارمین دوره شورای شهر اهواز ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مناطق محرومی مانند منبع آب، ملاشیه، عین دو از حیث خدمات دهی همانند منطقه کیانپارس شود و نه بلعکس. بنابراین کسانی می توانند محرومیت را به طریق اولی درک نمایند که خود از نزدیک محرومیت را لمس کرده و در اینگونه مناطق زندگی¬کرده باشند.

وی خاطر نشان کرد: وجود احزاب نشان از شور و نشاط سیاسی در کشور است و به یقین هرچه نقش احزاب در حفظ انقلاب و نظام اسلامی بیشتر باشد تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بیشتر خواهد شد. بنده با اینکه با تمام احزاب رابطه دوستانه و خوبی دارم اما خودم را از هیچ حزبی نمی دانم. بلکه این اعتقاد را دارم که احزاب باید خود را وام دار مردم بدانند و بر اساس اصول و ارزش های اسلامی و ملی به مسائل و حل چالش های موجود بپردازند.

سعادت نیا وجود قومیت های مختلف در کنار یکدیگر را از برکات شهر عزیزمان اهواز خواند و گفت: اتحاد و همگرایی این قومیت ها می تواند بهترین بستر خدمت رسانی را فراهم نماید که بدون شک نتیجه آن برای شهروندان عزیز، خدمت رسانی مطلوب خواهد بود.وی گفت: نگاه قومی در خوزستان باید به نگاه ملی تبدیل شود چرا که در خوزستان هم به انتخابات نگاه قومی می شود و هم به انتصابات و این نگاه قومی است که عقب ماندگی استان را رقم زده است.

وی همچنین یادآور شد: استان خوزستان و شهر اهواز به عنوان دروازه تشیع، در سالهای دفاع مقدس قدمگاه شهدای عزیزی بود که امروز ما خود را وامدار این شهیدان می دانیم و در برابر تک تک کسانی که امروز در بین ما نیستند و از هیچ تلاشی نسبت به حفظ و حراست از ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذاری نکردند و همچنین معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جوابگو و مسئولیم و امروز ما باید با کار و تلاش بیشتر و حفظ وحدت در سایه رهبری مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان خوزستان آیت الله موسوی جزایری به رسالت خود عمل کنیم.

 

در پایان شیخ قربانعلی سعادت نیا اظهار داشت: برخود لازم می دانم از حضور انقلابی و حماسی مردم شریف و مؤمن استان خوزستان علی الخصوص مردم عزیز شهر اهواز در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرده و از استاندار استان خوزستان، فرماندار شهر اهواز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقام های امنیتی و انتظامی و هیأت های نظارت و کلیه دست اندرکاران خلق این حماسه بزرگ سیاسی که از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند تشکر و سپاسگزاری نمایم و امیدوارم با یاری خداوند متعال سرمایه اعتماد مردم، که به حق یک امانت الهی است، و بر دوش اینجانب قرار گرفته است را حفظ نمایم. از سایر انتخاب‌شوندگان محترم نیز خواستارم كه با تكیه و امید به فضل الهى بار این مسؤولیت را بر دوش كشیده و همه‌ى توان خود را به اداى وظایفى كه در قانون براى این شوراها معین است، مصروف كنند و خدمت به مردم را كه از بزرگترین عبادات است سرلوحه‌ى همه‌ى انگیزه‌هاى خود قرار دهند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سلطانعلی بهمنی
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
comment
0
0
comment حاج آقاسعادت نیا:انتخاب جنابعالی را ازطرف مردم اهواز به عنوان عضو شورای اسلامی شهر اهواز صمیمانه تبریک میگویم .سلطانعلی بهمنی- رئیس کمیته اطلاع رسانی دکتر روحانی در خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار