شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
عضو انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: باغات خوزستان گنجینه ملی هستند و از بین رفتن این اراضی به دلیل گرمای هوا آسیب اقتصادی فراوانی به استان وارد می‌کند. 
  
ناصر نظرزاده با اشاره به مشکلات ناشی از کم آبی و خشکسالی و این‌که گرما نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال جاری کشت تابستانه حدود 10 الی 15 روز به تأخیر افتاد و همچنین بعضی از کشت‌ها به دلیل گرمی هوا دچار گرمازدگی شدند و گیاهان نتوانستند رشد کنند. . 
  
وی با بیان این‌که مرکبات شهرستان دزفول کمیاب‌ترین باغات از لحاظ ارگانیک هستند و باغات این شهرستان سالم‌ترین مرکبات در کشور است، افزود: متأسفانه گرمی بیش از حد هوا خسارت شدیدی به مرکبات دزفول و شهرستان‌های همجوار زد. 
  
نظرزاده بیان کرد: ضروری است برای جلوگیری از بین رفتن این باغات ارزشمند، مسئولین وارد شوند و در این زمینه تخصصی‌تر اقدام و نیروهای خود را فعال کنند. باید همه تلاش کنیم تا این باغات را دوباره احیا کرد زیرا هیچ نوع آلاینده‌ای که به بدن آسیب برساند در آن‌ها وجود ندارد و از سالم‌ترین محصولات هستند. برای همین لازم است که این مرکبات به چرخه تولید برگردند وگرنه باغات مقرون به صرفه نخواهند بود. 
  
عضو انجمن صنفی کشاورزان دزفول با بیان این‌که احیای باغات و مرکبات در اولویت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم نیروهای متخصص هر چه زودتر وارد عرصه احیای باغات شوند تا خسارت‌ها کاهش پیدا کند زیرا باغات خوزستان گنجینه ملی محسوب می‌شوند و از بین رفتن آن‌ها موجب ضعیف شدن اقتصاد استان خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار