شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: در بین ۴۰ منطقه آموزشی اهواز تعداد۲۳۰آموزگار کمبود داریم، که انتظار می‌رود، با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید این مشکل مرتفع شود.

 فاضل خمیسی در جلسه شورای رآموزش و پرورش شهرستان اهواز که در محل سالن جلسات فرمانداری اهواز برگزارشد، با اشاره به برگزاری پروژه مهر در اهواز اظهار کرد: در قالب پروژه مهر مبلغ ۱۴۵میلیون تومان صرف تعمیرات مدارس شامل ایزوگام، رنگ آمیزی و...شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تراکم دانش آموز را در مناطق کوی علوی و عین دو است، تصریح کرد: متاسفانه چندین سال است که کلنگ زنی مدارس در این مناطق انجام نگرفته، این در حالی است،که هر ساله شاهد افزایش متراکم دانش آموز در این‌مناطق هستیم.

مدیر اداره ناحیه چهار اهواز افزود: متاسفانه در این مناطق مدارس یک نوبته وجود ندارد، و اغلب کلاس‌های درس در غالب ۴۵نفره است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: در بین ۴۰ منطقه آموزشی اهواز تعداد۲۳۰آموزگار کمبود داریم، که انتظار می‌رود، با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید این مشکل مرتفع شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه در ابتدای سال تحصیلی به دلیل نبود معلم دانش آموزان کلاس درس را ترک کرده و به خانه باز می‌گردند، تاکید کرد: کمبودهای آموزش و پروش در حوزه جذب آموزگار پیش از شروع سال تحصیلی باید مرتفع شود.

خمیسی با اشاره به بازنشستی بیش از ۲هزارو ۵۰۰معلم در سال تحصیلی جدید توضیح داد: ورودی معلمان جدید به علاوه ورودی‌های دانشگاه تربیت معلم یک هزارو ۳۰۰ معلم است، که با این آمار نه تنها کمبود معلم‌ها جبران نمی‌شود، بلکه کمبود معلم همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی عنوان کرد: در سال جاری نیز تصمیم گرفتیم به منظور جلوگیری از هدر رفت تجهیزات میز و صندلی کلاس را تحویل دانش آموزان بدهیم، چرا که بر اساس گزارش آخر سال تحصیلی گذشته مشخص شد، این تصمیم‌گیری تا حدود زیادی از هدر رفت تجهیزات جلوگیری کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز یادآور شد: در سال جاری تعداد۶۰۰میز و نیمکت، ۹۰۰کولر و۹۰ صندلی معلم در بین مدارس توزیع شد.

وی با اشاره به مشکلات مدارس روستایی توضیح داد: زمانی که به  روستاها مراجعه می‌کنیم، دانش آموزان از نداشتن سرویس ایاب و ذهاب گله مند هستند، و یا دختران دانش‌آموز حاضر نیستند سرویس آنها با پسران یکی باشد.

خمیسی با بیان اینکه برخی مشکلات در روستاها فرهنگی هست، متذکر شد: برای برون رفت از مسائل فرهنگی به نظر می‌رسد، اکنون ضریب ارتقاء تحصیلی ضریب مناسبی نیست.

وی بیان کرد: تعداد ۱۶هزار دانش آموز از ۵۶هزار دانش آموز حوزه ناحیه ۴اهواز در مناطق برخوردار زندگی می‌کنند و تعداد۴۰هزار دانش آموز در مناطق محروم  زندگی می کنند، که انتظار می رود عمده برنامه ریزی‌ها برای مناطق محروم باشد‌.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز با اشاره به میزان هزینه هایی که می توان برای مدارس تیزهوشان در نظر گرفت، پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه اولیا دانش آموزان به طور متوسط حقوق ماهیانه بالای ۴میلیون تومان دارند، برای کلاس‌های فوق برنامه دانش آموزان ساعتی۱۵هزارتومان در نظر گرفته شود.

وی در پایان با بیان اینکه آمار  زنان بیسواد۲۷هزارو ۵۱۴ نفر و آمار مردان ۱۴هزارو ۱۴۳ نفر در شهرستان اهواز است عنوان کرد: آمارها نشان‌ می‌دهد رابطه مستقیمی بین سواد مادران و دانش آموزان وجود دارد.
برچسب ها: بیسواد ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار