اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

استاندار خوزستان گفت: شرکت آب نیرو موظف بود که در زمان‌های برنامه‌ریزی شده کاری کند که EC آب از هزار بالا‌تر نرود و خط انتقال آب انجام شود، اما این موضوع میسر نشده است.

سیدجعفر حجازی شامگاه یک‌شنبه در نشست ستاد خشکسالی استان، که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: امروز با وجود تکنولوژی پیشرفته در جهان، سیل و بلایای طبیعی محیط زیست، دنیا را تهدید می‌کند.

وی افزود: پس باید اقدامات لازم در این خصوص را در استان بررسی کنیم تا به مشکل برنخوریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیریت منابع و مصارف استان، امری مهم است گفت: قطعا حوادث ناشی از بلایای طبیعی، عواقب نا‌گواری دارد و منابع کوتاه و بلند مدت استان را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: امروز اگر دانش فنی در خدمت انسان‌ها باشد می‌توان از تمام ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کرد، اینکه تنها آب مورد نیاز کشاورزان را تامین کنیم، در حالی که تالاب‌ها و جنگل‌ها بدون آب باشند کار درستی نیست.

حجازی اضافه کرد: پیگیری مسائل بهداشتی از جمله کیفیت آب بسیار مهم است و ستاد خشکسالی استان، با اختیار تمام باید پیگیر این موضوع باشد.

به گزارش فارس ، وی ادامه داد: خوشبختانه ستاد خشکسالی استان ظرف مدت پنج سال اخیر ثمره‌‌های خوبی داشته و از بحران‌های سختی عبور کرده است و امروز به راحتی می‌تواند تصمیمات جدی‌تر بگیرد.

حجازی در خصوص ستاد خشکسالی عنوان کرد: معتقدم این ستاد نباید کارهای علمی خود را تعطیل کند و انتظار می‌رود کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، در چرخه مستمر ستاد خشکسالی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید تا آنجا که می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم، گفت: زمانی در جلسات این ستاد از اساتید دانشگاه‌ها استفاده می‌شد اما مدتی است که شاهد این موضوع نیستیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در این ستاد باید بررسی کرد که تغییرات اقلیمی غیرطبیعی در اردیبهشت ماه سال‌جاری از چه عواملی بوده است تا در سال‌های آینده چنین خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

وی با بیان اینکه استفاده از بیمه محصولات کشاورزی باید در بین کشاورزان نهادینه شود اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید کشاورزان را قانع کند که محصولات خود را بیمه کنند، چرا که این امکان وجود دارد که بار دیگر خساراتی به آن‌ها وارد شود.

وی افزود: سال 89، درصد غلظت ریزگرد‌ها به 10 هزار رسید و آسیب بسیاری به مرکبات و خرمای استان وارد شد، پس نباید چهار سال پیش را فراموش کرد.

حجازی خاطرنشان کرد: سالانه علاوه بر اینکه میزان تولید برق استان در حال افزایش است، به لحاظ مصرف با الگوبرداری صحیح در سال‌های اخیر کاهش خوبی را داشته‌ایم و در ادامه باید این حرکت پایدار بماند.

وی بیان کرد: در سال 87 قطعی‌های برق اجباری داشتیم اما اکنون در تولید شبکه و خط انتقال برق، عملکرد بسیار خوبی داریم به طوری که حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان در دولت‌های نهم و دهم در مصرف برق صرفه‌جویی داشته‌ایم و این موضوع، 18 درصد افت برق ما را جبران کرده است.

وی با بیان اینکه فردا طی یک نامه به رئیس جمهور نگرانی خود را نسبت به عملکرد شرکت آب نیرو اعلام می‌کنم گفت: شرکت آب نیرو موظف بود که در زمان‌های برنامه‌ریزی شده کاری کند که EC آب از هزار بالا‌تر نرود و خط انتقال آب انجام شود اما این موضوع صورت نگرفت.

 

وی در پایان گفت: ما نمی‌توانیم چند سال دیگر هم گرفتار تخلیه آب با EC بالای هزار به رودخانه باشیم، چرا که این موضوع به کشاورزی ما لطمه وارد می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار