شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
 

سهام خزلی

در حالی به استقبال سال تحصیلی جدید میرویم که رونمایی از 40 طرح زیبا و مفهومی نوشت افزار ایرانی اسلامی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است . این طرح ها که توسط طراحان خلاق ایرانی ارائه شده کودکان و نوجوانان سرزمینمان را با آرمان ها و میراث ملموس و غیر ملموس کشور آشنا میکند . 

با توجه به تذکرات و رهنمودهای اندیشمندانۀ مقام معظم رهبری نسبت به حمایت از تولیدات داخلی و بحث کنترل قاچاق در سطح عرضه ،تخلف در بازار نوشت افزار از دوسال قبل تاکنون کاهش قابل قبولی داشته که در صورت ادامۀ این رویه تولیدکنندگان داخلی قطعا میتوانند تمام نیاز بازار را در آینده ای نزدیک تامین کنند .هر چند در حال حاضر واردات لوازم تحریر تا حدود زیادی کاسته شده اما به دلیل بالا بودن قیمت ها و پایین بودن قدرت خرید خریداران، بعضی سودجویان اقدام به وارد کردن اقلامی بی کیفیت و ارزان قیمت به بازار مصرف میکنند که بی شک باید این روند توسط مراجع ذی صلاح متوقف شود .

با توجه به اینکه ایران توانایی خودکفایی در تولید نوشت افزار را داراست به دلیل پاره ای بی توجهی ها بخش عمده ای از بازار لوازم تحریر به دلیل واردات کنترل نشده ،در اختیار تولید کنندگان خارجی ست .بدیهی ست که حمایت منطقی از تولید کنندگان داخلی و مقابله با واردات بی رویۀ نوشت افزار راهی موثر برای مقابله با این تضاد است .

 از سوی دیگر فرهنگ سازی برای افزایش تقاضای محصولات تولید داخل توسط خانواده ها و مربیان مدارس شرایط تقویت پایه های تولید داخلی را فراهم می سازد . نکتۀ قابل تامل اینجاست که بر اساس اظهارات تولیدکنندگان داخلی ، ایران نه تنها توانایی تامین نیاز بازار داخلی را به طور کامل داراست ،بلکه درصورت حمایت میتواند به یکی از صادرکنندگان قدرتمند نوشت افزار تبدیل شود . 

به گفتۀ کارشناسان صنعت تولید نوشت افزار،کیفیت محصولات تولیدی داخلی در بسیاری موارد قابل رقابت با محصولات پرفروش خارجی و در پاره ای موارد بالاتر از تولیدات نوشت افزار دیگر کشورهای قاره آسیاست. به هر تقدیر امید است با حمایت از تولیدات داخلی و تقویت تولیدکنندگان و فرهنگ سازی اصولی برای استفاده از محصولات داخلی در آینده ای نزدیک ایران به یکی از قطب های تولید نوشت افزار منطقه تبدیل شود .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار