اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
پژو پارس از جمله محصولاتی است که در بازار ایران هنوز هم طرفداران زیادی دارد. حدود 15 سال از معرفی اولین نمونه این خودرو می گذرد و همچنان پس از گذشت مدت ها با همان شکل و ظاهر اولیه و تغییرات اندک هر ساله به فروش می رود.
شوشان خرمشهر : بگزارش همشهری پژو پارس از جمله محصولاتی است که در بازار ایران هنوز هم طرفداران زیادی دارد. حدود ۱۵ سال از معرفی اولین نمونه این خودرو می گذرد و همچنان پس از گذشت مدت ها با همان شکل و ظاهر اولیه و تغییرات اندک هر ساله به فروش می رود. در این مطلب قرار است به نقد و بررسی این شیر کهنسال ایران خودرو بپردازیم تا ببینم از نظر کیفی چه اوضاعی دارد؟

۳ سال پیش و پس از مدت‌ها تولید داشبوردهای قدیمی و از مد افتاده پژو پارس، بدلیل اجبار استاندارد به نصب دو کیسه هوا روی خودروهای داخلی طراحان داخلی ایران خودرو تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی بر روی آن گرفتند. از آن سال تاکنون طرح داشبورد جدید این خودرو در مقایسه با نمونه های قدیمی تر با نورآوری بیشتری همراه بوده و با استفاده از متریال هایی با طرح چوب، حس بهتری به سرنشینان منتقل می کند. با این وجود پاشنه آشیل پژو پارس همچون دیگر محصولات ایران خودرو به قوت خود باقی مانده و آن استفاده بیش از اندازه از پلاستیک خشک در طراحی داخلی است. با این همه سطح صاف ایجاد شده بر روی داشبورد که اصطلاحا با عنوان داشبورد سوناتایی!! معروف شده جذابیت خاصی به آن می بخشد.

همچنین اگر از نبود آپشن تنظیم ارتفاع فرمان و زاویه قرارگیری بد آن بگذریم؛ می‌توان به سیستم صوتی با کنترل‌های روی فرمان، آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی تمام پنجره‌ها، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده‌عقب و صندلی‌هایی با تنظیم برقی به عنوان دیگر تجهیزات پژو پارس اشاره کنیم. جدا از امکانات داخلی چیزی که امیدوارکننده به نظر می رسد فضای صندوق عقب این خودرو است که با حجم ۴۷۰ لیتری وسایل مورد نیاز مسافرت یک خانواده ۵ نفره را به راحتی در خود جای می دهد.

هم اکنون قیمت پژو پارس سال در بازار رسمی حدود ۳۸ میلیون تومان است که در مقایسه با قیمت کارخانه افزایشی در حدود ۱ تا ۱٫۴ میلیون تومان دارد. همچنین قیمت پژو پارس دوگانه سوز نیز در بازار حدود ۳۹ میلیون تومان است. پژو پارس LX نیز این روزها در بازار رسمی به قیمت ۴۱ میلیون تومان به فروش می رسد.

پژو پارس همچنان از پیشرانه ۱٫۸ لیتری XU7 بهره می برد. این پیشرانه ۸ سوپاپ با حجم ۱۷۶۱ قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را ایجاد می کند. با این همه یکی از مشکلات این پیشرانه مصرف سوخت بالای آن است که عددی در حدود ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری و ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برون شهری را نشان می دهد.

در مجموع این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی ۹٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر در رده مصرف سوخت G قرار می گیرد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و به گفته مسئولان ایران‌خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۱۳٫۲ ثانیه است.

سیستم تعلیق پژو پارس در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از گونه پیچشی است. نرمی این خودرو در قیاس با سایر محصولات وطنی و خودروهای چینی نمره قبولی را کسب می کند. این خودرو در چرخ های جلو از ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ABS و در چرخ های عقب از ترمزهای کاسه ای برخوردار است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار