شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت : به احتمال زیاد تا کنون یعنی زمانی که شما این ستون را مطالعه می کنید، شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر استان یا تمام شده یا در حال اتمام است و اعضای این شوراها مشخص شده اند و لذا در همین ابتدا ذکر نکاتی را که فکر می کنیم برای برخورداری از شوراهای کیفی که بتوانند منشاء اثرات سازنده در شهرها و روستاها و بهبود وضع شهرداری ها باشند، ضروری می دانیم.

قبل از هر چیز اعضای این شوراها باید آموزش های لازم را ببینند و به شرح وظایفشان واقف شوند و اینطور نباشد که هر کس عضو شورا شد فکر کند از امروز کلید شهر در دست اوست و هر طور که بخواهد می تواند در امور مربوطه دخالت و کارهای سلیقه ای داشته باشد، چرا که اگر چنین روشها و تفکری کاربرد داشت، سرنوشت تعدادی از شوراها به انحلال نمی کشید و شهرهای فاقد شورای شهر کیفی، حال و روز امروز را نداشتند. در بحث آموزش، مرکز آموزش استانداری و جهاد دانشگاهی می تواند با برگزاری دوره های تخصصی، اعضای شوراها را آموزش دهد. حسن طی کردن دوره در این مراکز آن است که گواهینامه هم به شرکت کنندگان داده می شود.

دیگر اینکه اعضای جدید نباید تعویض شهردار و انتخاب افرادی را که شرایط احراز بخصوص تجربه و مدرک مرتبط را ندارند، اولین اقدام خود پس از تشکیل شوراها بدانند.

 

در این باره ابتدا اگر یک شهردار عملکرد خوبی داشته، ضرورتی به تعویض او نیست، ثانیاً برای انتخاب شهردار جدید هم راهکارهای مناسبی وجود دارد، از جمله اینکه به گفته مسئولان اداره کل امور شهری استان، بانک اطلاعات شهرداری در استانداری وجود دارد که اسامی شهرداران با تجربه 10 سال گذشته در آن گنجانده شده و با مراجعه به سایت امور شهری استانداری می توان به آنها دست یافت و شهردار مورد نظر را انتخاب کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار