اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
شوشان خرمشهر : در حالیکه این روزها وزارت آموزش و پرورش مجدانه به دنبال استیفای حقوق معلمان است و در این راستا نسبت به تأسیس سازمان نظام معلمی اقدام نموده است، سایر کارمندان دولت به جز آنهایی که سازمان یا صنف به خصوص خود را دارند همچنان جهت دستیابی به خواسته های به حق خود به هر دری می زنند و دنبال راهگشا.

وزارت آموزش و پرورش  پیش نویس لایحه تأسیس سازمان نظام معلمی را که در کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور صاحب نظران و کارشناسان تدوین شده است، برای سیر مراحل تصمیم گیری و تقنینی به هیئت دولت ارائه کرده است.
مأموریت سازمان مزبور عبارت است از:
 مشارکت فعال و موثر معلمان در تحقق اهداف و اعتلای آموزش و پرورش ،
 توانمند سازی معلمان و سنجش نظام مند صلاحیت های تخصصی و حرفه ای
 حمایت از حقوق صنفی و ارتقای منزلت اجتماعی آنان .

براساس ماده (۲۱) مکرر (۲) لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری،دولت مجاز است نسبت به ایجاد سازمان های تنظیم گر صنفی- تخصصی اقدام و اساسنامه آنها را تصویب نماید.
سالیان درازی است که کارمندان اعم از رسمی ، قراردادی و شرکتی در جهت حقوق حقه خود به هر دری می زنند و گاهی ناچار از تلاش بی ثمر خود ، ناامید از پیگیری مسوولین به حقوق ناچیز خود رضایت می دهند و در حسرت برآورده شدن آمالشان میمانند.

آرزوهایی که نه توقع بیش از اندازه،بلکه حقوقی است قانونی که در تاریکی اتاق های بایگانی در بوته غفلت قرار گرفته و خاک می خورند و آنانی که در راس انجام امور هستند یا اجرای آن به صلاحشان نیست و یا خود نیز از آن نا آگاهند.
در ادارات و سازمان های مختلف همواره شاهد آن بوده ایم که کارکنان به نحوی از حقوق خود محروم مانده اند چرا که مصوبات گاها به گونه ای است که علیرغم اینکه برای کارمندان راهگشا است اما چون برای مجریان هزینه بر است تا جایی که امکان داشته باشد از اجرای آن طفره می روند.

هزینه بر بودن از آن لحاظ که یا هزینه مالی دارد که ممکن است از مزایای دریافتی آقایان و خانم های مفخم بکاهد و یا باعث افزایش حجم کارها آنها می شود که در هردو صورت به صلاح است که بخش نامه و آیین نامه ها مخفی بماند.
آیا زمان آن نرسیده است که کارمندان نیز همت کنند و بر اساس بند مذکور رسما و قانونا اقدام به تشکیل صنف یا سازمان حامی حقوق شان برآیند.
کارگزین آنلاین برای چهارمین سال متوالی از کلیه عزیزان و کارمندان درخواست دارد تا با تنظیم مقوله و ارسال آن به سازمان های خود با امضا کلیه ذینفعان ،خواستار تشکیل سازمانهای حمایتی  شوند.

همانگونه که سازمانهای نظام پزشکی،نظام مهندسی، نظام پرستاری و ... با انجام فعالیت های مثبت خود اقداماتی شگرف را در حمایت از کارکنان زیرمجموعه برداشته اند.
و اکنون نیز خواهید دید سازمان نظام معلمی پس از تشکیل چگونه مشکلات طولانی مدت و لاینحل را به راحتی کنار خواهد گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار