اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
قاسمی درباره ادعای مقامات انگلیسی مبنی بر کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای خاطرنشان کرد: این حرف بی‌ربط و بی‌جایی است. در برخی رسانه‌ها ادعای بی‌ربطی مطرح می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد.

شوشان: بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود با محکوم کردن جنایات صورت گرفته در میانمار گفت: جنایات بشری امروزه در مقابل نگاه همه جهانیان که مدعی حقوق بشری هستند، رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با طوفان‌ها و وقایع طبیعی در کشور امریکا و زلزله مکزیک که جان انسان‌ها را گرفت و صدماتی وارد کرد، ابراز همدردی می‌کنم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که ایران چه درکی از برجام بدون امریکا دارد، اظهار داشت: همه این مسائل گمانه‌زنی رسانه‌ای است. باید صبر کرد و دید. تصمیمات ایران را هیات عالی نظارت برجام را اتخاذ می‌کند. سناریوهای لازم در همه حالات دیده شده و بنا به مصلحت کشور اقدام خواهد شد.

قاسمی درباره سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران تصریح کرد: موضوعات متعددی در حوزه مسائل اقتصادی، مرزی، سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای برای گفت‌وگو میان دو کشور همسایه وجود دارد. دولت پاکستان جدید است و آقای خواجه محمد آصف اولین سفرش به عنوان وزیر امور خارجه به ایران است. ایشان سه دیدار در تهران دارند. امیدوارم این سفر سنگ بنای دیگری برای فهم و درک مشترک میان دو کشور باشد.

وی درباره ادعای مقامات انگلیسی مبنی بر کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای خاطرنشان کرد: این حرف بی‌ربط و بی‌جایی است. در برخی رسانه‌ها ادعای بی‌ربطی مطرح می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد.

این دیپلمات عالی‌رتبه وزارت خارجه درباره درخواست مسعود بارزانی برای کمک تهران به حل اختلافات اربیل و بغداد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم مذاکراتی که میان اربیل و بغداد آغاز شده بود، ادامه یابد و به نتایج مثبتی منجر شود. سیاست ایران درباره عراق، وضعیت همه‌پرسی و تمامیت ارضی عراق بیان شده است. امیدواریم عقلانیت و درایت کمک کند، تا وضعیت پیچیده عراق بغرنج‌تر و پیچیده‌تر نشود. ایران نیز با توجه به ارتباط خوبی که با افراد و شخصیت‌ها و گروه‌های عراقی دارد سعی می‌کند از بروز برخی ازبحران‌ها جلوگیری کند.

قاسمی درباره اظهارات ایران‌هراسانه امریکا و عربستان درباره ایران نیز ابراز داشت: ایران‌هراسی حربه جدیدی نیست بلکه حربه نخ‌نمای از دور خارج شده‌ای است که برخی از کشورهای منطقه‌ای و امریکا علیه ایران مطرح می‌کند تا منافع خودشان را دنبال کنند. فرهنگ و تمدن در اسارت جغرافیا قرار نمی‌گیرد و آنچه در منطقه و محیط پیرامونی ایران وجود دارد، بحث فرهنگی و تمدنی است و آنچه درباره نفوذ ایران از سوی برخی  کشورها مطرح می‌شود، سیاست غلطی است که ایران را از دور معادلات منطقه‌ای خارج کند و اجازه می‌دهد  برخی خزانه کشورها را خالی کرده و سلاح‌های خودشان را بفروشند.

وی درباره شکایت فدراسیون سوریه از ایران برای بازی‌های فوتبال در ایران بیان کرد: ارتباط این موضوع با سیاست‌های ایران در سوریه غلط است.  من از این شکایت آگاهی ندارم و فکر می‌کنم اشتباه مطرح شده باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار