اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
شوشان خرمشهر : در 17 تيرماه سال 1393 «محمود عسکري آزاد» که جانشين وقت معاون توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهوري بود، بخشنامه اي را به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ و کسر حق بيمه را از فوق العاده اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامين اجتماعي ممنوع کرد.

براساس اين بخشنامه، از آن تاريخ به بعد ديگر اضافه کار در پاداش پايان خدمت و حقوق بازنشستگان تاثير ندارد، در حالي که بر اساس قوانين کارگزین آنلاین و مقررات پيش از بخشنامه ياد شده، شمار قابل ملاحظه اي از کارکنان دولت ساليان سال از اضافه کارشان حق بيمه بازنشستگي پرداخت کرده بودند و بخشنامه جديد حق آنها را ضايع مي کرد.

دولت يازدهم دي ماه سال گذشته با ابلاغ بخشنامه اي مشکل نحوه محاسبه مستمري بازنشستگي بخشي از کارمندان مشمول صندوق تامين اجتماعي که تا پايان سال 1395 بازنشسته شده اند را حل کرد، اما در اين بخشنامه اشاره اي به وضعيت کساني که سال 1396 و پس از آن بازنشسته مي شوند، نشده و اين گروه همچنان در بلا تکليفي بسرمي برند.
کارمندان مشمول بيمه تامين اجتماعي مي گويند، با وجود اينکه هيات وزيران دي ماه سال گذشته آيين نامه اي را براي رفع مشکل کاهش مستمري بازنشستگان - دستگاه هاي دولتي مشمول تامين اجتماعي- تصويب کرده، اما کارگزین آنلاین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي و سازمان امور استخدامي نسبت به اجراي دقيق اين مصوبه بي توجه هستند و به جاي تلاش براي رفع مشکل مدام آنها را به يکديگر پاس مي دهند.

 عزيزي نماينده مردم شيروان و رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي درباره وضعيت اين گروه از کارمندان دولت  گفت: 
ضايع کردن حق کارکنان دولت که سال ها از اضافه کارشان کسور بازنشستگي کسر شده و اکنون امکان تاثير اضافه کار در مستمري بازنشستگي شان وجود ندارد، خلاف قانون است و بدون شک ديوان عدالت اداري به نفع آنها راي خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار