اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
دبیر دومین همایش ملی خربزه گفت: 100 عنوان مقاله از سوی کارشناسان و استادان دانشگاه به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شده است.

 حسین نستری دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به برگزاری این همایش در روز 22 شهریورماه، افزود: هیات علمی همایش از میان مقالات رسیده 40 عنوان را برای ارائه در این همایش برگزید.

وی اظهار کرد: از مقالات منتخب 10 عنوان به صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

سالانه 18 هزار هکتار از کشتزارهای تربت جام زیر کشت خربزه می رود که از این نظر رتبه نخست کشور را دارد. عمده ترین خربزه تولیدی در این شهرستان گونه خاتونی است.

دومین همایش ملی خربزه با همت مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام با همکاری فرمانداری و جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام نیز گفت:
محمدناصر مودودی اظهار کرد: تربت جام قطب بزرگ تولید خربزه در کشور است و این محصول از پرمصرف ترین میوه ها در سبد غذایی خانوارهای ایرانی است.

وی با بیان اینکه بیش از90 درصد منابع آبی منطقه در بخش کشاورزی مصرف می شود، توسعه فناوری های روز در حوزه کشاورزی، جلوگیری از آلودگی و بحران آب را از اهداف برپایی این همایش ملی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیت فعلی منابع آبی و تولید خربزه، این محصول در آینده از سبد تولیدات کشاورزی خارج می شود که باید راهکارهای مناسبی اندیشید و یکی از وظایف دانشگاه ها آینده پژوهی و ارائه راهکار است.

رئیس مجتمع عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام گفت: خربزه علاوه بر مصرف تازه خوری، می تواند با پرداختن به قابلیت آن برای استفاده در صنایع جانبی و نیز صادرات، سهم مهمی در اقتصاد مردم تربت جام داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار