اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: ارائه یکصد هزار بسته حمایتی برای دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید / شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اقدامات آموزش و پرورش است / هفت هزار دانش‌آموز عشایری در استان داریم
حدود یکصد هزار بسته حمایتی شامل نوشت افزار ، پوشاک و کفش برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده است.
شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حدود یکصد هزار بسته حمایتی شامل نوشت افزار ، پوشاک و کفش  برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده است.   

محمد تقی زاده در حاشیه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: در سال تحصیلی آینده حدود یک میلیون دانش آموز در مدارس استان خوزستان خواهیم داشت و اگر بخواهیم دانش آموز و مدرسه موفقی داشته باشیم، اولین اقدامی که باید صورت بگیرد  این است که ذهن مردم ، مسئولین و خانواده ها  درگیر مسئله تعلیم و تربیت شود و برای حضور دانش آموزان در مدرسه برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.

تقی زاده با اشاره به اینکه برای داشتن تعلیم و تربیتی مطابق با شاخص  های علمی، باید برنامه ریزی انجام داد،گفت: آموزش و پرورش خوزستان طی سال تحصیلی گذشته در شاخص هایی نظیر سوادآموزی  و پیش دبستانی موفق به کسب رتبه اول کشوری شد همچنین در کنکور  ، بهداشت و تربیت بدنی نیز در آموزش و پرورش خوزستان با پیشرفت روبرو شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در شورای آموزش و پرورش مصوب شد که طی روزهای آینده همایشی با حضور فرمانداران، بخشداران و شهرداران برگزار شود ،گفت: در این همایش تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اندیشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه برای شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش خوزستان دو اقدام اساسی انجام شده است، گفت: شناسایی و  جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از این اقدامات است و معتقد هستیم زمانی  می توانیم مهر موفقی داشته باشیم، که هیچ دانش آموزی پشت در مدرسه باقی نماند و اگر تمامی دانش آموزانی که به دلایل فرهنگی و مشکلات مالی از تحصیل بازمانده است، جذب چرخه آموزش و پرورش شوند ،آنوقت می توانیم ادعا کنیم که آیین مهر با موفقیت انجام شده است.

تقی زاده همچنین گفت: حدود 100 هزار بسته حمایتی شامل نوشت افزار ،پوشاک و کفش نیز  برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده  و در حال توزیع است.

وی با اظهار اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس رایگان است ،تاکید کرد: مدارس نباید هیچ وجهی را برای ثبت نام از دانش آموزان دریافت کنند مگر وجه بیمه و کتاب که قانونی است اما اگر خانواده دانش آموزی نیز  برای پرداخت حق بیمه و کتاب با مشکل مواجه باشد به سهولت از طریق آموزش و پرورش این مبالغ برای آنها  قابل تامین است.

۶۰۰ مدرسه کانکسی خوزستان جمع‌آوری می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با ارایه این پیشنهاد که زنگ آغاز مهر امسال در یک مدرسه کانکسی نواخته شود٬ گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه استانداری با وزارت آموزش و پرورش٬ ۶۰۰ کلاس کانکسی در استان برای اولین بار جمع‌آوری خواهند شد.

محمد تقی‌زاده با بیان اینکه خوزستان سومین استان از نظر آمار دانش‌آموزی است، اظهار کرد: بیشتر مدارس عشایری استان در شرایط مناسبی از نظر نیروی انسانی، فضا و تجهیزات نیستند؛ به طوری‌که در دو سال اخیر تنها منطقه‌ای که نیروی غیررسمی داشت، منطقه عشایری بود.

وی افزود: برخی از این مدارس عشایری، در جوار شهرها قرار دارند و شرایط عشایری بودن را از دست داده‌اند و این آسیبی را برای سایر مدارس عشایری و نیروی انسانی ما ایجاد کرده است، بنابراین تصمیم گرفته شد این مدارس که سال‌ها است ثابت هستند و شاخص‌های عشایری را از دست داده‌اند، از زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش عشایر خارج شده و در زمره مدارس عادی قرار گیرند تا عدالت آموزشی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: هدف از این اقدام این است که مدارس فراموش شده، دوباره احیا شوند. اکنون ما هفت هزار دانش‌آموز عشایری در استان داریم و یک مدیر چگونه می‌تواند پاسخگو و نظارت‌گر تمام این دانش‌آموزان باشد؟ سیستم اداری ما نیز اجازه نمی‌دهد چند مسوول برای این کار قرار دهیم.

تقی‌زاده عنوان کرد: ما می‌خواهیم بر اساس استانداردهای علمی و آموزشی،‌ مدارس عادی را تقویت کنیم. فرهنگ استان ما بخش غالبش فرهنگ عشایری است. ما برای اجرای این طرح در استان، کار تحقیقاتی و کارشناسی سه‌ ماهه‌ای انجام دادیم و این کار برای تقویت بخش دانش‌آموزی استان لازم است.

وی ادامه داد: در استان ۶۲۵ مدرسه عشایری وجود دارد که پس از سه ماه کار تحقیقاتی٬ ۱۴۴ مدرسه از این تعداد تفکیک شده و بحث نظارت بر آموزش مدارس، همجواری آنها در شهر و ... موجب شد تصمیم بگیریم این مدارس را از زمره مدارس عشایری جدا کنیم. اکنون نیز تمام کارهای کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: کم شدن تعداد مدارس عشایری هیچ تاثیری بر منابع مالی نخواهد داشت و بودجه را کاهش نمی‌دهد٬ چراکه سرانه عشایر ما جدا از سرانه مدارس عادی ما نیست.

تقی‌زاده در خصوص صورت‌جلسه دوم این نشست عنوان کرد: هر ساله بازگشایی مدارس به شکل نمادین در یک مدرسه انجام می‌شود و امسال نیز شاهد این بازگشایی خواهیم بود. ما دو جلسه با حضور استاندار در وزارت آموزش و پروش داشتیم و قراردادی با معاونت عمرانی وزیر٬ بین استانداری و وزارت منعقد شد که مدارس کانکسی استان به طور کامل جمع‌آوری شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار