اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
یوسفی نماینده اهواز در گفتگو با شوشان: حمایت از شریعتی دیدگاه شخصی برخی نمایندگان است / نگاه به حوزه راه راهبردی نیست / در رابطه با انتصاب مدیرعامل ملی حفاری وزیر نفت باید هماهنگی بیشتری با نمایندگان انجام می داد
نمایندگان هیچ گاه در خصوص انتصابات ورود جدی نکرده اند و هیچ گاه ورود نخواهند کرد ولی به عنوان یک نظر مشورتی ممکن است نظر بدهند
  

شوشان: همایون یوسفی در گفتگو با شوشان درخصوص "کمپین نه به اردکانیان" و جدی بودن تصدی گری وی بر وزارت نیرو گفت: اگرچه گزینه هایی در فضای مجازی مطرح است، ولی این گزینه ها در حد گمانه زنی است و هنوز کاندیدای وزارت نیرو معرفی نشده است ولی ما نیاز دارم یک فرد فراجناحی، فرا منطقه ای و فرا قومیتی و با دیدگاه کارشناسانه برای این سمت انتخاب شود.

وی ادامه داد: بحث وزارت نیرو و وزیر این وزارتخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین انتظار داریم یک فرد جامع الشرایط در این پست قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه درباره ابقای شریعتی توسط وزارت کشور و حمایت مجمع نمایندگان از وی گفت: درخصوص حمایت یا عدم حمایت از شریعتی در مجمع نمایندگان هیچ صحبتی صورت نگرفته و هیچ جلسه ای با وزارت کشور برگزار نشده و اگر در این مورد سخنی گفته شده، دیدگاه شخصی برخی دوستان است با این حال امیدواریم بر حسب شرایط استان، مجمع نمایندگان استان که یکی از وظایفش نظارت است، در این مورد به جمع بندی درست برسد.

نگاه به حوزه راه در خوزستان، راهبردی نیست

یوسفی همچنین در مورد گزینه های مدیریت کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: تشتت در بسیاری مسائل وجود دارد در این خصوص هم هنوز بین گزینه های مختلفی که مطرح شده، جمع بندی صورت نگرفته و تصمیم گیری نشده است ولی با توجه به این که خوزستان یکی از پر تردد ترین و پر حادثه ترین استان های کشور است، نیاز داریم فردی متخصص مدیریت راه و شهرسازی را بر عهده بگیرد تا در وضعیت استان تحولی ایجاد شود و از این کشتاری که در حادثه های استان به وجود می آید، با پروژه های عمرانی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: نگاه کنونی به حوزه راه در استان خوزستان، راهبردی نیست و بیشتر کارها به جای این که در حوزه سازه ای باشد، در حوزه تعمیر و نگهداری هستند بنابراین نیاز به انتصاب مدیری کارآمد و توانمند در مدیریت راه و شهرسازی استان داریم.

خوزستان برای خصوصی سازی ملی حفاری آماده نیست

نماینده مردم اهواز در خصوص رفتن بهمنی از ملی حفاری و خصوصی سازی این شرکت عنوان کرد: بهمنی جزو سرمایه های بزرگ استان خوزستان بوده و هست و همیشه به عنوان یکی از سرمایه های استان به وی می نگریم. بهتر بود وزارت نفت در این خصوص با مجمع نمایندگان استان هماهنگی بیشتری می داشت به ویژه این که 9 نفر از نمایندگان استان در کمیسیون انرژی هستند.

وی یادآور شد: خصوصی سازی تابع شرایط منطقه ای است. به نظر می رسد در حال حاضر شرایط برای خصوصی سازی مهیا نیست و تعجیل در این امر شاید مشکلات عدیده اجتماعی را موجب شود بنابراین به نظر می رسد بحث خصوصی سازی این شرکت باید با تعامل بیشتر و با وجود دیگر شرایط و زمینه ها اتفاق بیفتد.

یوسفی در مورد دخالت نمایندگان در انتصابات توضیح داد: نمایندگان دخالت مستقیم نمی کنند و اگر موردی باشد، نگاه شان مشورتی است. نمایندگان یک مرجع قانونی هستند و صلاحیت شان در خصوص این مشورت دهی ها خیلی بیش تر از محافلی است که اکنون در حال دادن مشورت در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان هیچ گاه در خصوص انتصابات ورود جدی نکرده اند و هیچ گاه ورود نخواهند کرد ولی به عنوان یک نظر مشورتی ممکن است نظر بدهند که در نهایت مطابق قانون، انتصاب یا عدم انتصاب یک فرد با موافقت استاندار است؛ همان طور که تمام انتصاباتی که تاکنون در استان بوده و خواهد بود با نظر مساعد استاندار صورت می گیرد. 

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه گفت: اگر انتصابی صورت می گیرد باید به جای اظهار بی اطلاعی، مسئولیت آن پذیرفته شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار