شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۲۷۸ - ۱۰:۲۴

 

شوشان: شنیدیم که قرار است استاندار خوزستان بعد از این همه شایعات و حرف و حدیث هایی که از قبل پیرامون وی بود تغییر کند. و جای تعجب هم نیست، زیرا تا حالا اکثر استاندارهای دولت احمدی نژاد تغییر کردند و تنها استاندار خوزستان از این غائله مستثنی و رکودشکن بود و از این بابت یک عده در تعجبند، دوستان دیروز دشمان امروز . دشمنان امروز دوستان دیروز. این قاعده در سیاست های ماکیاولی رسم است اما در جمهوری اسلامی مورد نکوهش و سرزنش واقع می شود و تاسف بار است . وقتی اختلاس سه هزار میلیاردی در استان خوزستان با آن وسعت خبری به عنوان بهترین خبر سال به گوش مردم ایران رسیدخیلی از افراد سرشناس و صاحب فکر، از قوه قضائیه نظام جمهوری اسلامی که توانستند پس به این کشف عظیم شبکه ای دولتی ببرند خشنود شدند برعکس ضد انقلاب و افراد مغرض که این کشف را ضعف نظام جمهوری اسلامی تلقی کردند و امروز که دادگاه آن برگزار می شود و شخص حجه الاسلام و المسلمین شیخ محسن اژه ای بازر و برجسته گردید و مردم او را نماد مبارزه با مفاسد به عنوان چهره شاخص به یاد می آورند.حالا انتظار می رفت که قصور مدیران ارشد بخصوص شخص استاندار در امور نظارت والی و بازرسی از شبکه های بانکی و بودجه ی استان، اعلام گردد. ولی دیدیم که هیچ یک از مسئولین قضائی و عالی رتبه ای دولتی اشاره ضعف یا قصور و یا خدای نکرده فساد توسط شخص استاندار اعلام نکردند و ما هم خدا را شکر کنیم که الحمداله استاندار خوزستان در این تقصیر و جرم سهیم نیست.

اما امروز که این خبر را می شنویم از این طرف جای تاسف است. استانداری که از نظر دولت، به عنوان استاندار نمونه و کارآمدی مورد تشویق و تقدیرقرار گرفته است و از جمله استانداران نمونه معرفی شده است و از طرف ما روشنفکران و فعالان سیاسی و دانشگاهی در آن جایگاهی نبود که دولت می فرمود و از طرفی آن چنانی هم که سیاسیون او را نفله می خواستند ، ما نمی خواستیم. ما نقد عالمانه بر عملکرد فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی او داشتیم.

حالا اگر بدانیم که این استاندار بخاطر ملاحظات -زبانم لال- سیاسی کاری و نفله گری تغییر می یابد با آن تغییر مخالفیم و صد درصد در آن شکی ننماید که انشاء اله این طور نباشد.ما راضی به نفله شدن هیچ مدیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی باشیم.اما اگر بخواهید از روی علمی و عملکرد ضعیف او ایشان را تغییر بدهند. ابتدا باید دولت تمام آن احکام و تقدیر و تشکر است قبلی را پاسخگو باشد چرا مدیری در این سطح می خواهد تغییر دهد. آیا در دولت آقای احمدی نژاد چه اتفاقی افتاده است و راه به کجا می پوید.امید آن است این مقال در تنویر افکار عمومی مفید و مثمرثمر واقع گردد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار