اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جشن شکوفه ها و غنچه ها: حضور یک میلیون دانش آموز در مدارس خوزستان/ فصل مهر آغاز یادگیری سرفصل های دوستی و محبت در کتابهای دانش آموزان / معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان: پیش دبستانی همانند سال گذشته اجباری است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : در سال تحصیلی جدید شاهد حضور یک میلیون دانش آموز در مدارس استان خوزستان هستیم.
شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد حضور یک میلیون دانش آموز در مدارس استان خوزستان هستیم.

به گزارش شوشان، محمد تقی‌زاده در جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها که امروز چهارشنبه 29 شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روز شکوفه ها و غنچه ها یکی از بزرگترین رویدادهای ملی در جامعه است.

وی افزود: اسلام تنها دینی است که با خواندن آغاز می ‌شود و این نشان از اهمیت علم و دانش، کتابت و مدرسه و دانشگاه در دین اسلام است. در شرایط فعلی، هر جامعه‌ای که بخواهد دچار تغییر، تحول و تکامل شود، باید علم، دانش و تعلیم و تربیت را در جامعه گسترش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که در تمام زمینه‌ها از جمله صنعت، تکنولوژی، علم و دانش، توسعه پیدا کند، باید درس و مدرسه و تعلیم بچه‌ها، اولویت اول ما باشد. باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا دانش‌آموزان بدون اضطراب و استرس وارد مدرسه شده و تحصیل خود را ادامه دهند. تا آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در مسیر واقعی خود قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت فراگیری ساده ترین مهارت های زندگی مانند دوستی، محبت، رفاقت، همدلی، شناخت گفت: اگر دانش آموزان ما معنا و مفهوم این واژه‌ها را به خوبی درک کنند، در آینده مشکلی در جامعه نخواهیم داشت و این مفاهیم باید فصل اول زندگی دانش آموزان ما باشد.

تقی‌زاده با اظهار اینکه در سال تحصیلی گذشته در همه زمینه‌ها موفقیت‌های خوبی در آموزش و پرورش به دست آمد، گفت: برای اولین بار پیش‌دبستانی در خوزستان اجباری اعلام شد که با این کار رتبه خوزستان در پیش‌دبستانی از رتبه 18 به رتبه اول کشوری ارتقا پیدا کرد. در حوزه سوادآموزی نیز جزو سه استان ممتاز کشور از نظر توسعه سوادآموزی شدیم. در کنکور نیز توانستیم از رتبه 27 ، به رتبه 19 ارتقا پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس خوزستان خواهیم بود، گفت: اولویت اول مسئولان و خانواده‌ها باید آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و سرنوشت دانش‌آموزان باشند. ذهن همه خانواده‌ها باید درگیر مسأله تعلیم و تربیت باشد. تا امسال نیز مانند سال گذشته سالی همراه با موفقیت در تمام زمینه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش استان هستیم. به طور مثال تمام مدارس کانکسی خوزستان، امسال جمع‌آ‌وری می‌شوند و در تلاش هستیم تا عدالت آموزشی را در سراسر استان برقرار کنیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان:
 پیش دبستانی همانند سال گذشته اجباری است

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: بیش از 95 هزار نوآموز پیش دبستانی در سال گذشته با ورود به مدرسه وارد چرخه تعلیم و تربیت شدند.

به گزارش شوشان ،اردشیر شجاعی در برنامه استانی زنگ نمادین غنچه ها و شکوفه ها که صبح امروز چهارشنبه 29 شهریورماه در دبستان حضرت زینب (س) برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جدید 200 هزار نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز پایه اول دبستان وارد مدارس استان خوزستان می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی 96-97 نیز همانند سال گذشته پیش دبستانی اجباری است، افزود: اجباری شدن پیش دبستانی از اولویت های اول و مهم آموزش و پرورش خوزستان است و تمام خانواده هایی که نوآموز واجد شرایط پیش دبستانی دارند، باید فرزند خود را در این دوره مهم ثبت نام کنند.

شجاعی گفت: مربیان پیش دبستانی که نوآموزان را در دستان پرمهر خویش تربیت می کنند توجه داشته باشند که آموزش هایی که در کلاس های پیش دبستانی ارائه می کنند مطابق با چارچوب های این دوره تحصیلی باشد چون هدف ما در این دوره فقط آماده کردن نوآموزان برای ورود به پایه اول دبستان است.

وی با اظهار اینکه در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان پایه اولی که دوره پیش دبستانی را گذرانده بودند با آمادگی بسیار خوبی در کلاس های درس حاضر شدند ،افزود: در سال تحصیلی گذشته 95 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی را گذرانند و در آغاز سال تحصیلی در شرایط بسیار خوبی به کلاس اول دبستان گام می نهند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در عین حال خواستار همراهی والدین با برنامه تعلیم و تربیتی مدارس شد و گفت: اولیا دانش آموزان باید دقت داشته باشند که در طول سال تحصیلی ارتباط مستمر خود را با مدرسه حفظ کنند و به دلیل حساسیت در روش های آموزشی، بدون هماهنگی و راهنمایی معلمان ،در منزل اقدام به آموزش نوآموزان نکنند .

وی از اجرای طرح هماهنگی بین اولیا و مربیان مدرسه برای کمک به دانش آموزان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش خوزستان به منظور کمک به آموزش بهتر دانش آموزان و انتقال مطلوب مفاهم آموزشی از مدرسه به خانه این طرح را در طول سال تحصیلی اجرا می کند.

شجاعی در عین حال شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان را از برنامه جدی در آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح در راستای ایجاد عدالت آموزشی صورت می گیرد و مردم و مسئولین باید به آموزش و پرورش برای شناسایی این کودکان که به دلایل فرهنگی و اجتماعی از تحصیل بازمانده اند ،کمک کنند.



































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار