شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

شوشان: رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در حاشیه جلسه مشترک میان مسئولین ارشد بانک کشاورزی استان با اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی خوزستان از توافق بزرگ این بانک با جامعه کشاورزان خبر داد.

مسعود اسدی به شوشان گفت: در این جلسه که به منظور هماهنگی و تعاملات مثبت بین دو طرف در محل نظام صنفی کشاورزی خوزستان برگزار شد، در نهایت توافقات بزرگی در راستای پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان در حوزه بانک کشاورزی ایجاد شد.

وی افزود: در یکی از مهمترین توافقات حاصل شده مقرر شد روند پذیرش پروانه کسب کشاورزان به عنوان ضمانت بانکی از سوی بانک کشاورزی خوزستان و از طریق ستاد مرکزی بانک کشاورزی در تهران پیگیری شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان ادامه داد: همچنین مقرر شد صندوق بیمه محصولات کشاورزی از این پس به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد کشاورز نما و هدر رفتن بیت المال با نظام صنفی کشاورزی همکاری و تعامل داشته باشد. نیز توافق شد میزان خسارت های ارزیابی شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به نظام صنفی اطلاع داده شود.

اسدی گفت: همچنین توافق شد شناسنامه مالکیت باغات و ادوات کشاورزی که از سوی نظام صنفی برای کشاورزان صادر می شود به عنوان مدرک مستند برای ضمانت بهره برداران مورد استفاده قرار گیرد. نیز به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده کشاورزان برای بازپرداخت وام و همچنین معرفی کشاورزان واقعی به بانک مقرر شد پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی منوط به استعلام از نظام صنفی باشد. همچنین نظام صنفی متولی انجام امورات فرهنگسازی برای بازپرداخت به موقع بدهی کشاورزان شد.

وی گفت: بنظر می رسد اعتبار و احترام فردی و شخصی مهندس اژدر مدیر بانک کشاورزی خوزستان در میان جامعه کشاورزان در بدست آمدن این دستاوردهای بزرگ مهم بوده و زمینه ساز منافع مهمی برای بانک کشاورزی و همچنین کشاورزان استان باشد.

در این جلسه همچنین مدیر بانک کشاورزی خوزستان خواستار همکاری و تبادل نظر بیشتر نظام صنفی با این بانک به منظور رفع مشکلات احتمالی کشاورزان شد و تاکید کرد: بانک کشاورزی این آمادگی را دارد که با تمام توان و با همه امکانات و پرسنل در خدمت جامعه کشاورزان استان باشد.

سید حجت اله اژدر مهمترین هدف بانک کشاورزی را توسعه و رونق هر چه بیشتر بخش کشاورزی دانست و گفت: منابع بانک کشاورزی به موقع و متناسب با نیاز کشاورزان تزریق خواهد شد.

وی از پرداخت 6850 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات مختلف در سال 90 خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات نسبت به سال 89 بیش از 60 درصد رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون 107 نوع محصول کشاورزی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان در سال گذشته دو هزار میلیارد ریال به خسارت دیدگان پرداخت کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار