اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
اتحادیه چلوکباب و چلوخورش هم مانند سایر اصناف ادعا می کند که رکود دامنش را گرفته. علاوه بر رکود، تعدد واحدهای صنفی و بی عدالتی در اخذ مالیات هم از مشکلات کنونی این اتحادیه است.
پول نیوز-ناصر حسینی تبریزی، رییس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش به پول نیوز گفت: رکود بازار مسئله ای است که همه صنوف تولید و توزیعی را تحت تاثیر خود قرار داده است. حتی صنف ما که با خورد و خوراک مردم درگیر هستیم نیز تحت تاثیر رکود بازار قرار گرفته است. وقتی درآمد مردم پایین است، طبیعی است که کمتر میل به خوردن غذای غیرخانگی داشته باشند. 

او ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات اصناف این است که قوانینی در حوزه اعطای مجوز تصویب شده که حدود صنفی وجود ندارد. وقتی در محدوده یک خیابان ، یک چلوکبابی افتتاح شده و سال هاست دارد نیاز مردم آن منطقه یا خیابان را تامین می کند، یک واحد صنفی چلوکبابی دیگر هم در آن خیابان تاسیس می شود. به این ترتیب بازار هر دو خراب می شود. 

رییس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تاکید کرد: واحدهای چلوکبابی و چلوخورشی به لحاظ مسائل بهداشت به شدت تحت فشار ما هستند. اگر آنها مجوزهای بهداشتی را بگیرند، 15 روزه می توانیم بهشان مجوز کار را بدهیم. 

او افزود: مالیات بر ارزش افزوده هم مشکل دیگری است که برای ما ایجاد شده است. بارها و بارها نسبت به این مساله اعتراض داشتیم. در نظر بگیرید ما دو نوع رسته در صنف خود داریم؛ رسته ای شامل واحدهای تهیه غذا در متراژ 50 متری کار می کنند و  رسته دیگر هم شامل واحدهای عرضه در محل و دارای صندلی و میز هستند که باید حداقل 80 متر فضا داشته باشند. 

تبریزی گفت: نکته اینجاست که آن واحدهای بیرون بر ملزم به دریافت و پرداخت مالیات نیستند. اما واحدهای عرضه در محل باید حتماً مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند. چرا باید اینگونه باشد؟ 

او تصریح کرد: در صنف ما، افرادی می آیند مجوز می‌گیرند که اطلاع کافی از حوزه تحصصی تولید و توزیع و فروش محصول خود ندارند. ما در اتحادیه چلوکباب و چلوخورش برای دادن پروانه کسب به متقاضیان، کمیسیونی فنی داریم که فرد را مورد امتحان قرار می‌دهد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار