شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

شوشان – عبدالرحیم سوارنژاد: همه آمده بودند از همه جا ،هر کدام یک لهجه داشت ولی همدل بودند و دلها را در میدان ورزشی هفتکل باز کرده بودند و در سفره ای رنگین گذاشته و دورش نشسته و نوای همدردی سر می دادند و بر بیدردی بی دردان گریه می کردند و دردهایشان را می شمردند و از درون قابها نگاههایی خیره رفتارمان را به تماشا ایستاده و لبخندی هدیه می دادند تا گمان کنیم راضی هستند و پیرانی که اشکهایشان سرازیر می شد و با قابها سخن می گفتند و در میعادی که همه آمده بودند شکوه پرواز ۲۵۳ پرنده عاشق را برای هم بازگو می کردند و با دستهای کوچک فرزندانشان که در دست داشتند شوق پرواز را به آنان نشان می داد و سرهایی که به سوی آسمان بلند بود و بال زدن پرندگان عاشق را مشتاقانه نظاره می کردند و دست به تمنا همراه سرها به آسمان بلند می شد . اینجا هفتگل است شهری که ساکنانش هفت شهر عشق را سفر کرده اند و هفت جام از می الست سر کشیده اند تا طاهری ، ممبینی ، سیاهپور ، بهمنی و هم قطارانشان متولد شوند از نوع تولدهای دیگری که کربلاییها راز ش را می دانند .هفتکل در روز بیست و چهار م فروردین سال ۹۱ ساعت ده شب غوغا بود پر از ذکر و دعا و نوا و نوازش نی همان نی که از فراق سخن می گفت و از نیستان ببریده شده بود ! عجب نوایی داشت !! نی آن شب هفتکل ! و نم نم باران که انگارآسمان با حضار در گریه همراه شده بود و حاج صادق آهنگران که نواهای دفاع مقدس را دوباره می نواخت و گوشهای آشنا می شنید و دستها را بر سینه می کوبید ند و آنجایی که دوباره با نوای کاروان ،بار بندید همرهان زمزمه شد سفید مویان هفتکلی به یاد دیروز بسیار گریه کردند و حاج صادق با همان تصویر دوران دفاع مقدس و موهای سیاهش دوباره مجسم شد و دوست داشتیم لباس خاکی رنگ بپوشیم و در حسینیه لشگر باشیم و سرنوحه آهنگران را جواب دهیم و هفتگل حسینیه لشگر در شب عملیات شده بود و همه فرماندهان بودند و فرمانده کل سپاه رمز عملیات را اعلام کرد یا زهرا،یا زهرا،یازهرا و عملیات غیرت ، شرف ، مردانگی ، مقاومت ، صبوری و قدرشناسی هفتگلی ها آغاز گردید .

مادر، پدر، فرزند، برادر، خواهر و همرزمان شهید در یک جا دور هم نشستند و به صف ها و صندلیهای جلو نگاهی نکردند و خنچه های عروسی را بر سر دخترانی می دیدند که برای شهدا جهاز کشان می کنند و جشن حنابندان برگزار می نمایند و کله قندهایی که درون سینی بر جای مانده بود عروس و دامادی نماند تا آنان بالای سرشان بسایند! و اشکهایی که از سوز همراه با قطرات باران بر زمین پاک هفتکل بوسه می زدند و فرو می افتادند و قدمهای آهسته ای که دخترکان بر می داشتند تا همه آنان که آمده بودند ببینند و در این تماشا عشق بازی عاشقان را با معبود خویش در یابند و کِل *مادران که در گلو مانده بود به هوا بر خاست .

اما در میان این عظمت گفتار رحیم نوعی اقدم فرمانده سابق لشکر ولی عصر از جنس آسمانی بود و چیز دیگری بود آنجا که از مظلومیت سلمان می گفت و گونه هایش خیس می شد و از عشق سلیم که برای رفتن سر از پا نمی شناخت و می رقصید از راز من طلبنی وجدنی و رجزهایی که بر پیراهن خاکی رنگ نگاشته می شد تا در سودای با خالق خویش به آنچه دوست دارند نائل آیند و شرمندگی اش از بازگشت به خانه و جا گذاشتن سلیم و سلمان دو دانشجوی پزشکی که ارجعی الی ربک سر دادند و در شناخت خدا شهادت را طلب کردند ، خاطراتش دلها را تسخیر می نمود و صدای گرفته اش که حکایت غربت غریب بچه های رزمنده را با خود داشت در شهر هفتکل از همه روزها بیشتر مستمع داشت ،سکوت بر خیل عظیم حضار حاکم شده بود و او که داغ برادرانش سلیم و سلمان را با خود داشت از نگاه آسمانی شهدا گفت و از برکت خانواده شهدا و از غیرت آن مردان و عزت بازماندگان و سرمایه تمام ناشدنی که می توانند تا ابد به این سرمایه بنازند و براستی نوعی اقدم انقلابی در هفتگل بپا کرد و همه از زن و مرد و پیر و جوان در هفتکل با او گریه کردند. هیچکس دوست نداشت در شبی که رو به صبح می رفت کلامش پایان یابد! بوی شهدا می آمد و بوی بسیج و رزمندگان و از آن بوی فضا معطر گشته و مشام را خوش می آمد .

برگزاری اجلاسیه سرداران و ۲۵۳ شهید هفتگل یک گام دیگر و تلاشی ارزنده از هفتگلی ها برای دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب و رهبری بود و ثابت کردند مرد کارهای بزرگ هستند مردم همان شهری که در چرخش چرخ تولید صنعت این مرز و بوم اولین بوده اند و در سخت ترین شرایط به ارزشهای دینی وفادار ماندند و با غیرت در مصاف با بیگانه جنگیدند و سر فرازانه بر عهد خویش ماندندو امروز افتخار کسانی شدند که دل در گرو فرهنگ این مرزو بوم دارند .

بیست و چهارم فروردین سال ۹۱ را باید در تقویم خوزستان به عنوان یک روز بزرگ ثبت نمود و آفرینندگانش را تحسین کرد که با این حرکت بی نظیر خود را جاودانه نمودند و الگویی برای دیگران ارائه دادند که بدانید شهدا هستند و عند ربهم یرزقون .

مردان ،زنان،پیران و جوانان هفتکلی خسته نباشید و خدا قوت و در این ایام که دلها به سوی بقیع مدینه روانه شده اند و نوای مظلومیت زهرا شنیده می شود و تعلق به بانوی بزرگ اسلام دارد اجر و پاداش خود را از او خواهید گرفت .

کِل : صدای شادی زنان که در مراسم عروسی بر می خیزد


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار