اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
مراسم بازگشایی مدارس در هفتکل برگزار شد / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : هیچ کودکی از تحصیل نباید باز بماند / استاندار خوزستان: صعب العبور ترین مناطق خوزستان نیز دارای کلاس های پیش دبستانی هستند / معاون وزیر آموزش و پرورش: توانمند سازی دانش آموزان در دستور کار است / مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان : 300 کلاس درس جایگزین مدارس کانکسی در خوزستان می شوند
آیین آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین در هفتکل برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زمانی آموزش و پرورش موفق عمل می کند که هیچ کودکی از تحصیل باز نماند.
شوشان: آیین آغاز سال تحصیلی جدید امروز (یکم مهرماه) به صورت نمادین در هفتکل برگزار شد . در این مراسم ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زمانی آموزش و پرورش موفق عمل می کند که هیچ کودکی از تحصیل باز نماند.

به گزارش شوشان، محمد تقی زاده صبح امروز شنبه اول مهرماه 96 در مراسم بازگشایی مدارس که در شهرستان هفتکل برگزار شد،گفت: انقلاب عاشورا بزرگترین ، باشکوه ترین، تاثیر گذارترین و تاریخی ترین واقعه تاریخ است که متعلق به یک سرزمین خاص نیست و تمامی جوامع بشری را از خود متاثر ساخته است.

وی تصریح کرد: امروز دانش آموزان این سرزمین باید به اندازه شهید حسین فهمیده ، فلسفه و پیام عاشورا را درک کنند و از این انقلاب تاریخی فهم و شناخت بالایی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان دین اسلام را تنها دینی دانست که با خواندن آغاز می شود و گفت: خداوند پیامبر اکرم (ص) را امر به خواندن کرد و این مسئله اهمیت تعلیم و تربیت در دین اسلام را نشان می دهد.

تقی زاده همچنین گفت: یک سرزمین وقتی دچار تحول و تکامل می شود که آموزش و پرورش دچار تغییر شود و یکی از اهداف اصلی ما در آموزش و پرورش آموختن مفاهیم ساده ترین مهارت های زندگی به دانش آموزان است و اگر بتوانیم مهرورزی و احترام به قانون را در مدرسه آموزش دهیم در آموختن فصل اول زندگی اجتماعی به دانش آموزان موفق هستیم.

وی با اظهار اینکه در سال تحصیلی گذشته موفقیت های خوبی در خوزستان به دست آمد، گفت: پیش دبستانی ،سواد آموزی، تربیت بدنی و کنکور در خوزستان طی سال گذشته با پیشرفت های زیادی مواجه شد و موفق شدیم در این شاخص ها جایگاه های خوبی در سطح ملی کسب کنیم.
تقی زاده با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود، گفت: امسال مهر را به شکلی آغاز کردیم که هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیلی پشت درهای مدرسه نداشته باشیم و زمانی می توانیم آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم که تمامی دانش آموزان در استان از نعمت تحصیل بهره مند شوند.

استاندار خوزستان: 

کلاس های پیش دبستانی در صعب العبور ترین مناطق خوزستان 


استاندار خوزستان در آیین بازگشایی مدارس گفت: صعب العبور ترین مناطق خوزستان نیز دارای پیش دبستانی هستند و با برنامه ریزی توانستیم پوشش این دوره تحصیلی را در استان به 98 درصد برسانیم.

به گزارش شوشان، غلامرضا شریعتی در آیین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در هفتکل برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تقویت و ارتقا نظام آموزش و پرورش یک شاخص برای رشد استان‌ها و از مهم‌ترین شاخص های توسعه در جامعه است.

وی با اظهار اینکه تربیت نیروی متعهد و متخصص از اهداف نظام جمهوری اسلامی است گفت: در آمارهایی که یونسکو ارائه می‌دهد، بر چهار سطح آموزش؛ یعنی پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تاکید شده است که کشورهای پیشرفته، بیشترین توجه را به پیش‌دبستانی و در کشورهای در حال توسعه، بیشترین هزینه‌ها را صرف آموزش عالی می کنند. 

شریعتی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته گام های موثری در توسعه پیش‌دبستانی در خوزستان برداشته شد، گفت: با برنامه‌ریزی جدی و مناسب توانستیم رتبه اول کشوری را در پیش‌دبستانی کسب کنیم و امیدواریم با تلاش‌های مسئولان در حوزه پیش‌دبستانی بخشی از مشکلات بازماندگی از تحصیل در استان خوزستان حل شود. 

وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه رتبه‌های زیر هزار دانش‌آموزان کنکوری در خوزستان گفت: در مناطق محروم نیز رتبه‌های خوبی در کنکور سراسری به دست آمد که حاصل برگزاری کلاس‌های کنکوری برای دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم بود که توان مالی لازم برای شرکت در کلاس‌های کنکور را نداشتند. 

شریعتی تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با معاون وزیر آموزش و پرورش داشتیم، کلاس‌های کانکسی تا یک سال آینده در خوزستان برچیده می‌شوند و امیدواریم تا سال 97 هیچ مدرسه یا کلاس کانکسی در استان نداشته باشیم و شرایط تحصیل را بیش از پیش برای دانش‌آموزان بهبود بخشیم. 

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: پیشنهاد می‌کنم یک بازنگری کلی در محتوای کتب درسی صورت گیرد؛ به گونه‌ای که در کنار تقویت مهارت‌های زندگی، مفاهیمی مانند تولید ملی، ضرورت اتحاد، قناعت، تلاش، پشتکار و به تعبیری مفهوم اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دانش‌آموزان آموزش داده شود. 

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین باید به ضرورت آگاه‌سازی معلمان و مدیران مدارس، بیش از پیش با برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت به صورت عملیاتی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی علمی و برگزاری‌ اردوهای کوتاه‌مدت برای بازدید معلمان و دانش‌آموزان از مراکز تولیدی و علمی توجه کرد. با این کار معلمان و دانش‌آموزان با فرایند تولید علم و کالا و توان تولیدکنندگان کشور آشنا می‌شوند. 

شریعتی همچنین گفت: همچنین باید دانش‌آموزان به استفاده از تولیدات داخلی تشویق شوند. برای آگاه‌سازی والدین می‌توانیم از توانمندی‌های انجمن اولیاء مدارس با دعوت از افراد متخصص در جلسات برای تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم. در نهایت با افزایش ارتباط بین هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز صنعتی تولیدی، باید تلاش کنیم مفهوم اقتصاد مقاومتی وارد زندگی روزمره شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش: 

توانمند سازی دانش آموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: توانمند سازی دانش آموزان از اهداف سند تحول بنیادین و در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش شوشان، مهرزاد حمیدی شنبه یکم مهرماه 96 در آیین بازگشایی مدارس خوزستان و نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه حضرت زینب(س) شهرستان هفتگل برگزار شدف اظهار کرد: مدرسه به عنوان کانون توجه آموزش و پرورش برای هر تغییر و تحول آماده است و تحول بنیادی در آموزش و پرورش توسط مدارس امکان پذیر است.

وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری، قانون و دولت، مدرسه محور کردن تمامی فعالیت ها در وزارت آموزش و پرورش است که این امر به عنوان یکی از برنامه های اصلی در سند تحول بنیادین دیده شده است.

حمیدی، ایجاد نو آوری، تغییر رویکردها، توانمند کردن دانش آموزان و آموزش مهارت های زندگی را از دیگربرنامه های آموزش و پرورش خواند و توضیح داد: مدیران آموزش و پرورش، همگرایی و هماهنگی نظام تعلیم و تربیت را در طول سال تحصیلی دنبال کنند و بر تعلیم و تربیت هر چه بهتر دانش آموزان پیگیر باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اظهار اینکه توسعه مشارکت سازمان‌ها، ارگان ها و مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان و همگرایی و هماهنگی در این حوزه از دیگر سیاست های آموزش و پرورش است ، گفت: امروز مشارکت تمامی نهادها و ارگان های لشکری و کشوری در آیین بازگشایی مدارس در استان خوزستان نشان داد که همه مسئولین با همگرایی مهر را گرامی داشتند و تا پایان سال تحصیلی روند تحصیلی فرزندان دانش آموز در این استان را پیگیری می کنند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خبر داد:

300 کلاس درس جایگزین مدارس کانکسی در خوزستان می شوند

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت 300 کلاس در راستای برچیده شدن کلاس های کانکسی در خوزستان طی روزهای آینده آغاز می شود.

به گزارش شوشان ،رضا رضایی در آیین کلنگ زنی برچیده شدن مدارس کانکسی در روستای اسلام آباد( حسن شاهی) از توابع شهرستان هفتکل گفت: طی 10 روز آینده عملیات اجرایی ساخت 300 کلاس درس در استان خوزستان آغاز می شود و امیدواریم تا نیمه اول سال 97 این کلاس ها به بهره برداری برسد و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه این 300 کلاس جایگزین کلاس های کانسکی در مدارس خوزستان می شود، تصریح کرد: همزمان با آغاز دوران استانداری دکتر شریعتی یکی از دغدغه های اصلی ایشان جایگزینی مدارس ایمن به جای مدارس کانکسی بود که امروز کلنگ ساخت 300 کلاس درس در راستای تحقق وعده استاندار خوزستان به زمین زده شد.

رضایی با اظهار اینکه مدارس کانکسی در غیزانیه و اسماعیله برچیده شده است، افزود: با ساخت این 300 کلاس تا سال 97 در استان خوزستان مدرسه کانسکی نخواهیم داشت.

گفتنی است آیین کلنگ زنی ساخت 300 مدرسه به صورت نمادین با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، استاندار خوزستان ،مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.


حاشیه های تصویری آیین بازگشایی مدارس باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش در هفتکل
 








































 
آیین کلنگ زنی ساخت مدرسه روستای حسن شاهی نفت سفید شهرستان هفتکل


 

























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار