اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
به مناسبت هفته دفاع مقدس
اینجا وطن ترین و ارزشمند ترین ملت جهان است،اینجا غیورترین و با شهامت ترین مردم جهان را دارد،اینجا ایران است، ایرانی که حتی اجازه نداد یک وَجَب از خاکش به یغما برود، اینجا ایران صد سال پیش نیست که محلِ گذرِ استعمار و استثمار باشد اینجا ایرانی است که میل به وطن دوستی در آن موج می زند



صادق سامانی

از کجا سخن گویم! از چه شروع کنم!  با کدام نگاه تاریخ اجتماعی این مرز و بوم را تحلیل کنم! نگاهم را بر روی جنگ ها و پیروزی ها نخواهم بست با فکری آزاد بدون قید بندگی تاریخ را رصد میکنم، در هر سوی تاریخ این دیار به همان اندازه که پیروزی و فتوحات داشتیم به همان اندازه یغما و تاراج داشتیم، متر به متر و کیلومتر به کیلومتر ایران از دست رفت، چه بر سر تاریخ این سرزمین کهن آمده است که حاکمان آن را برای یک خال هندو به یغما دادند.نگاهم را روشن تر و شفاف تر می کنم با دنیای تازه به جهان پیرامون خود می اندیشم تاریخ را دوباره مرور می کنم به دوران معاصر و عصر صد سالگی ایران میرسم.

انقلابی شکل می گیرد که برخواسته از نظر و تفکر آحاد مردم بود، شور و شوق برای رهایی از بندگی، برای آزادی از زیر یوغ ستم. آری ! انقلاب  را برای رهایی از یوغ و استبداد انجام دادیم به بدخواهان ایران نه گفتیم و برای سربلندی اش سینه ستبر کردیم، جان را در کف دست گذاشتیم. انقلابی بر پایه ی آزادی و استقلال، انقلابی که با تکیه بر آراء و نظر مردم شکل گرفت، انقلابی که ثابت کرد می توان با تکیه بر اصول مدنی و مردمسالاری، گفتمانی نو تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران را  در جهان بوجود آورد.

ای وطن ای مادر تاریخ ساز
ای مرا بر خاک تو روی نیاز 
ای کویر تو بهشت جان من
عشق جاویدان من ، ایران من

حمله ی احمقانه به ایران

فرمان حمله ی "قادسیه صدام" صادر شد، صدام با شعار تصرف چند ساعته ی خوزستان و فتح چند روزه ی  تهران دست به لشکر کشی است! در فکرش رویاها داشت، برنامه ها داشت! ،او با خود می گفت؛ ایران درگیر مسائل داخلی و انقلاب است، الان بهترین موقعیت برای کشورگشائی است، هر چند صدام بازیچه ی دست غرب بود و قصد داشت هر طوری که شده خود را به سرمداران خود ثابت کند، اما در تفکر خود دچار جاگیری غلط و متوهماتی بیش نشد. او ایران را بدون در نظر گرفتن "ملت" ارزیابی کرد، او ایران را بدون در نظر گرفتن "مردم" تحلیل کرد! صدام فکری کوچک و منقبض داشت! او عظمت و بزرگی ایران را دست کم گرفته بود.

زهی خیال باطل

 صدای بوق جنگ به صدا در آمد، صدام می خواست خود را تاریخ ساز کند، حمله به کشور چند هزار ساله جسارت زیادی می خواهد، عظمت و هویت ایران اجازه نمیداد که یک انسان عاقل دست به حمله و نیم نگاهی به فتح ایران داشته باشد، هویت، تاریخ پرشکوه، اصالت،  ارزش ها و...بهترین دلایل برای بزرگی ی نام ایران هستند. آری! " زهی تصور باطل، زهی خیال محال" او با خیالی باطل پا به جولانگاه شیران گذاشت؛ 

دریغ است که ایران ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود

نبردها آغاز شد، کوچه به کوچه ، خیابان به خیابان، نبردهای تن به تن،عرب و کُرد،تُرک و لر، بلوچ و ترکمن و....همگی لبیک کنان با عِرق ملی و نگاه جهادی پا به میدان گذاشتند، شهامت را به جان خریدند و برای دفاع از کیان و ناموس راهی شدند؛

وطن یعنی اذان عشق گفتن
وطن یعنی غبار از عشق رُفتن
وطن یعنی هدف یعنی شهامت
وطن یعنی شرف یعنی شهادت

گسیل و حرکت مردم از سراسر کشور آغاز شد داوطلبانه برای حفظ و حراست از ایران اسلامی، عطای زندگی دنیوی را به لقاء بخشیدند  و برای دفاع از عشق هیچ مانعی بر سر راه خود ندیدند. لشکریان صدام مات و مبهوت ایستادند و دچارِ بهت از این غیرت و جوانمردی ایرانی ها شدند.
ایران سرِ جنگ با کسی ندارد اما در برابرِ هر تحرکی با شدت برخورد می کند، مردم ایران مهربان ترین مردم جهان و در عین حال سخت ترین مردم در برابر بدخواهان و ماجراجویان خارجی هستند.

اینجا وطن ترین و ارزشمند ترین ملت جهان است،اینجا غیورترین و با شهامت ترین مردم جهان را دارد،اینجا ایران است، ایرانی که حتی اجازه نداد یک وَجَب از خاکش به یغما برود، اینجا ایران صد سال پیش نیست که محلِ گذرِ استعمار و استثمار باشد اینجا ایرانی است که میل به وطن دوستی در آن موج می زند،اینجا ایرانی است که دین اسلام را غنیمتی برای ارزش های معنوی خود قلمداد می کند.

یاد و خاطره ی شهیدان راه اسلام و میهن، زنده و گرامی باد.

برچسب ها: هفته دفاع مقدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار