اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
همه پرسی اقلیم کردستان موضوعی بود که پایش به مجلس هم کشیده شد. نمایندگان کُرد و غیر کُرد در تذکر و نطق خود به این موضوع پرداختند.

مصطفي كواكبيان نماينده اصلاح طلب مجلس در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما انتظار داشتيم با آغاز سال تحصيلي دو وزير وزارتخانه علوم و نيرو معرفي شود. حقيقتا سرپرست هاي اين وزارتخانه ها نمي توانند كاري كنند و كشور را در دو عرصه مهم علمي و نيرو معطل گذاشته ايم.

او در بخشي ديگر از صحبت‌هايش به موضوع اقليم كردستان پرداخت و گفت: «به عنوان رئيس فراكسيون ديپلماسي حرف من اين است كه آقاي بارزاني به صحبت هاي حكومت و پارلمان عراق كه به ايشان نصيحت ميكنند توجه كنند و از اين همه پرسي كه فقط امثال اسرائيل از آن حمايت ميكنند، دست بردارند.

مطهري در پاسخ به بخش اول تذكر كواكبيان توضيح داد: در مورد وزارت نيرو مي دانيد كه دولت سه ماه را فرصت دارد اما در مورد وزارت علوم مهلت دولت تمام شده است و بايد در اسرع وقت وزير را معرفي كنند.

محمد قسيم عثماني نماينده كرد مجلس دهم نيز در تذکری با اشاره به همه پرسی اقليم كردستان تأكيد كرد: مواضع مردم كُرد، همان موضع رسمي و شفاف جمهوري اسلامي در مورد قضاياي اخير عراق است و آن را نقشه شوم اسرائيل و آمريكا مي دانيم.

اصغر مسعودي نماينده ترك زبان مجلس نيز در صحبت‌هاي خود به موضوع كردنشين هاي عراق اشاره داشت: توطئه تجزيه عراق بعد از شكست تكفيري ها در حال شكل گيري است، همه پرسي اقليم كردستان عراق مايه بي ثباتي است. بارزاني ها متزلزل خواهند شد و دنيا بدانند اقوام كرد ايران هيچ گاه خود را از ايران بزرگ جدا ندانسته اند.

منبع: خبر آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار