شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
شوشان: بیست و هفتمین نشست کافه کتاب به مناسبت بزرگداشت مولانا در سالن کتابخانه سازمان آب و برق برگزار شد.

در این نشست که با همراهی دوست داران مولانا و ادب دوستان اهوازی همراه بود، اکرم غیاثی مثنوی خوان برجسته خوزستانی به اجرای شعر خوانی مثنوی پرداخت.

اکرم غیاثی در گفتگو با شوشان اظهار کرد: هفت سال پیش به شرح مثنوی علاقمند شدم و شروع به حفظ آن کردم و تاکنون نزدیک 12 هزار بیت آن را حفظ کرده ام.البته قبل از آن با حفظ کردن آثار سعدی  و حافظ شروع کردم و سعدی جرقه ای را برای پی بردن به مبانی اخلاقی- روانشناسی عرفا در دل من ایجاد کرد. او کمک کرد تا زبان من برای بیان اشعار گویا شود. 

وی ظاهر گرا نبودن را مهم ترین چیزی خواند که مولانا می آموزد و گفت: آشنایی با مثنوی تغییری در زندگی و وجود من ایجاد کرد که تا امروز با فضل خداوند و دعای خیر مردم در حال حرکت هستم.
غیاثی از علاقمندان به مثنوی خوانی دعوت کرد تا برای شناخت هر چه بیش تر مولانا از شرح های معتبر استفاده کنند و افزود: کریم زمانی یکی از کسانی است که مثنوی را با زبانی ساده و امروزی شرح می دهد تا مردم از بابت یادگیری مثنوی نگرانی نداشته باشند.

این مثنوی خوان برجسته در پاسخ به این پرسش که گوهره سخن مولانا چیست، بیان کرد: مولانا می خواهد بگوید با عشق تمام دردها درمان می شود. حرف مولانا عشق است و خودش را با وجود عشق فربه و سیراب می داند تا جایی که می گوید "دیده ی سیر است مرا- جان دلیر است مرا".

وی ادامه داد: وقتی می بینم با هر بیت مثنوی مردم تحت تاثیر می گیرند، فکر می کنم به هدف ام رسیده ام. دوست دارم لذتی را به از مثنوی می برم به دیگران هم بچشانم و برای نشر آن تلاش کنم.

غیاثی خاطرنشان کرد: سخن مولانا چنان جذبی دارد که وقتی نام اش به میان می آید، همه را به دور مثنوی خوان جمع می کند و همین اشتیاق است که مثنوی خوان را به ادامه کارش تشویق می کند.

در پایان این گردهمایی از فعالان رسانه ای، سخنرانان و دست اندرکاران بیست و هفت جلسه کافه کتاب تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

سلسله نشست های کافه کتاب سه شنبه هر هفته ساعت 14 تا 16 در سالن کتابخانه سازمان آب و برق برای علاقه مندان به هنر و ادبیات برگزار می شود.

عکاس: غلامرضا فرتاشی 











برچسب ها: کافه کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار