شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح ویژه نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد. 

دکتر مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، کارشناسان دامپزشکی در قالب 110 اکیپ ثابت و 70 اکیپ سیار، کنترل نظارت بهداشتی بر عرضه گوشت در استان و ادارات تابعه را، در دو شیفت کاری از ساعت 7 صبح الی 21 شب انجام می‌دهند. 

وی افزود: اجرای این طرح در راستای عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان انجام می‌شود و کارشناسان این اداره علاوه بر نظارت بهداشتی، اطلاعات لازم درخصوص نحوه کشتار، مشخصات دام سالم و بیماری‌های دامی قابل انتقال به انسان را در اختیار مردم و هیات‌های عزاداری قرار می‌دهند. 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی به منظور نظارت بر ذبح دام‌های نذری ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در مساجد، هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها و ادارات دامپزشکی سطح استان مستقر بوده و آماده ارائه راهنمایی‌های لازم به صورت حضوری و یا از طریق تلفن 33369121 در اداره دامپزشکی شهرستان اهواز به شهروندان هستند. 

کنار کوهی توصیه کرد: کشتار دام در روزهای تاسوعا و عاشورا به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام باید در مراکز مورد تایید دامپزشکی انجام شود. همچنین شهروندان باید لاشه و آلایش ذبح شده را به صورت کامل به مدت 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه نگهداری و از مصرف گوشت و آلایش به صورت تازه خودداری کنند. 

وی با بیان اینکه کلیه خدمات دامپزشکی در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت رایگان ارائه می‌شود، عنوان کرد: شهروندان  باید دام‌های قربانی خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری و از خرید دام‌های لاغر و بیمار خودداری کنند. همچنین در هنگام کشتار از وسایل حفاظتی از جمله چکمه، لباس کار، دستکش و ... استفاده و پس از کشتار محل ذبح شستشو و ضدعفونی شود. 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: شهروندان خوزستان می‌توانند برای بازرسی بهداشتی و تامین سلامت لاشه و آلایش و نظارت کارشناسان دامپزشکی با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با سامانه 1512 و شماره تلفن 33331104 اداره‌کل دامپزشکی خوزستان تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار