شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۴

امام جمعه موقت اهواز: هيچ جريان سياسي نمي‌تواند منتخب مردم را به نفع خود مصادره كند

امام جمعه موقت اهواز در مراسم تجليل از دست اندركاران انتخابات در خوزستان، گفت: سليقه‌هاي مختلفي در درون نظام وجود دارد و گفتمان هر 8 نامزد رياست جمهوري گفتمان انقلاب بود، ولي سليقه‌ها و تشخيص‌ها متفاوت است اما نظام جمهوري اسلامي متكي به آراي عمومي است.

حجت الاسلام و المسلمين سيدابوالحسن حسن‌زاده در اين مراسم اظهار كرد: واقعيت اين است كه زماني كه مقام معظم رهبري سال 1392 را با عنوان "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" نام گذاري كردند، نگراني‌هاي بسياري وجود داشت كه آيا اين حماسه تحقق پيدا خواهد كرد يا خير؟ بخشي از اين نگراني‌ها ناشي از مشكلات اقتصادي، تحريم ها و بمباران‌ تبليغاتي دشمنان بود و در داخل كشور نيز كساني نمي‌خواستند انتخابات باشكوهي را داشته باشيم.

وي ادامه داد: اين نگراني‌ها پس از ثبت‌نام‌ها و همچنين زمان رسيدگي به صلاحيت‌ها بيشتر شد، ولي با تدبير رهبر معظم انقلاب و حضور مردم صحنه و با نيت‌هاي خالصانه و ارزشمند، حماسه بزرگ سياسي در تاريخ ايران اسلامي ثبت شد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ‌حقيقتاً انقلاب اسلامي با خلق اين حماسه بزرگ بار ديگر بيمه شد؛ لذا آنچنان كه مقام معظم رهبري در پيام خود فرمودند، پيروز اصلي صحنه انتخابات مردم هستند كه از نظام و كشور و دين خود اين چنين دفاع كردند.

حسن‌زاده با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي در مشهد مقدس در خصوص حضور سليقه‌هاي مختلف در صحنه انتخابات، افزود: حضور سليقه‌هاي مختلف بدون داشتن ساز و كارهايي در اجرا، امكان ندارد. آنچه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها جناح‌ها و سليقه‌هاي مختلف را مورد ارزيابي قرار داد و در نهايت 8 نفر را نامزد رياست جمهوري اعلام كرد، زمينه حضور سليقه‌هاي مختلف را در جامعه فراهم كرد و يكي از علل اساسي اين حماسه سياسي همين موضوع حضور سليقه‌هاي مختلف است.

وي ادامه داد:‌ اگر اعضاي شوراي نگهبان در اين زمينه تنگ نظري به خرج مي‌دادند و سليقه‌هاي مختلف را در اين عرصه نداشتيم اين حماسه رقم نمي‌خورد، اما تدبير شوراي نگهبان و بر اساس وظيفه قانوني که بر عهده داشت اين امكان را فراهم كرد. مسئله مهم ديگري كه در اين انتخابات مورد توجه قرار گرفت، بحث مردم سالاري ديني و بحث دموكراسي در چارچوب نظام بود كه با اين انتخابات نهادينه شد.

حسن‌زاده تصريح كرد: اين مسئله كه هر كسی که از نظام مطالباتي دارد، مطالبات خود را در چارچوب قانون تقاضا مي‌كند، دستاورد بسيار مهم انتخابات 92 بود. نهادينه شدن مردم سالاري ديني و دموكراسي مسئله‌اي بسيار مهمی در كشور است و بايد جامعه و به خصوص جوانان را به اين سمت و سو بروند كه مطالبات خود را در چارچوب قانون مطرح كنند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار كرد: اين انتخابات نشان داد آنچه كه به عنوان فتنه از حوادث 88 تعبير مي‌شود، درست است. در سال 88 برخي مسير غلطي را طي كردند كه به خوشحال كردن دشمنان از جمله آمريكا و اسرائيل منجر شد و در واقع يك رسوايی بزرگ براي كساني كه آن فتنه را راه اندازي كردند ايجاد شد. بنابراين مسئله انتخابات سال 92 از اين جهت كه جلوه مردم سالاري ديني بود با خلق حماسه بزرگ سياسي همراه شد.

وي افزود: آقاي روحاني شخصيتي نيست كه بخواهد با جرياني راي مردم را به نفع خود مصادره كند و در نشست خبري خود نيز گفته بود كه "من رئيس جمهور منتخب همه مردم هستم؛" همچنين اگر آقاي روحاني پاي آنچه كه در شعارهاي تبليغاتي خود به خصوص درباره اعتدال مطرح كرد، بماند، هيچ جريان سياسي نمي‌تواند كسي را كه منتخب مردم است، به نفع خود مصادره كند.

حسن‌زاده در ادامه درباره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اظهار كرد: در شهر اهواز از همان اول يك شوراي قوي نداشتيم. اين شوراي جديد بايد بتواند از نظرات كارشناسي استفاده كند و فردي كه در برخي مسايل كارشناس نيست نبايد اظهار نظر كند، بلكه باید از نظارت كارشناسي استفاده كند. اميد است تركيب جديد شوراي شهر اهواز و ساير شهرستان‌ها و بخش‌ها به وضعيتي منتهي شود كه رضايت‌مندي مردم را به دنبال داشته باشد. مردم اهواز تشنه خدمات مناسب هستند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار