شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
 

سهام خزلی

بحث در خصوص مسائل مختلف زنان در جوامع بشری همواره زمینه ساز بستری مناسب برای ارائۀ شعارهای جالب در ایجاد همراهی مردمی ست . این فاکتور که به ظاهر نظارتی اصولی به مسائل زنان دارد اما در واقع مانعی اساسی برای ایجاد یک تشکل جامع و فراگیر محسوب می شود. 

موضوع زنان با همه محورهای مهم اجتماعی بسیار پیچیده است . مطالعه و تحقیق در مورد مسائل زنان می تواند بسیاری از کاستی های گذشته را جبران کرده و دانش جدید و تازه ای را برای سیاست گذاری های آینده فراهم کند . هرچند لازم به یادآوریست که این گونه مطالعات و تحقیق ها باید به دور از هرگونه تند روی های افراطی و خودباختگی های اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد. امروزه در سراسر دنیا و به ویژه در کشور عزیزمان ایران مباحث زیادی در خصوص مسائل زنان مطرح بوده که متاسفانه بسیاری از آنها تحت تاثیر دیدگاه های افراطی ، به هبچ نتیجه ای نرسیده است . 

در عصر حاضر یکی از مهمترین مسائل و مشکلات بانوان بحث اشتغال است . آنچه در این میان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است لزوم اشتغال بانوان به مشاغلی ست که با شئونات اسلامی ، اجتماعی و خانوادگی آنهاهم سو بوده و مغایرتی نداشته باشد. برای رسیدن به این مطلوب ها بانوان نیازمند رسیدن به خودباوری هستند خودباوری زنان زمینه های رسیدن به رشد و کمال و در نهایت شکوفایی فردی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 مهم ترین و اساسی ترین گام در رسیدن به این خودباوری شناخت شان و منزلت بانوان توسط خود آنهاست چرا که تا یک زن مقام و منزلت خود را درک نکند هرگز نمی تواند از دیگران انتظاری در این زمینه داشته باشد و این مهم میسر نیست مگر با حرکت در مسیری که بزرگان دین و اهل بیت علیهم السلام ما را به سوی آن رهنمون شده اند. اگر بانوان با توجه به جایگاهی که خداوند برای آنها مشخص کرده حقوق و وظایف خود را بشناسند قطعا قبل از دیگران،حقوق بانوان دیگر را رعایت خواهند کرد . چرا که تا ما خود حقوق خود را نشناسیم نمیتوانیم دیگران را مجبور به رعایت آن کنیم . 

در این میان آنچه از اهمیت والایی برخوردار است  این است که ما به عنوان یک بانو بدانیم اولین ومهمترین نقش ما درجامعه نقش همسری و مادریست. انشاالله در سلسله مطالبی در خصوص بانوان به تفضیل به این موضوعات خواهیم پرداخت

برچسب ها: سهام خزلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار