اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
 رئیس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت:دانش آموزان برخی مناطق محروم و دورافتاده سردشت و شهیون نیازمند حمایت و یاری خیرین هستند.

محمدرحیم کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه ها تصریح داشتند:با آغاز سال تحصیلی جدید 130 واحد آموزشی منطقه سردشت دزفول بازگشایی شده و دانش آموزان راهی مدارس شدند و مشکل کمبود معلم در این منطقه وجود ندارد .

وی افزود:با توجه به پراکندگی جمعیت در مناطق عشایری و صعب العبور سردشت و شهیون با مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان مواجه هستیم که از دهیاران و بخشداران درخواست می شود همکاری لازم را جهت تردد دانش آموزان محروم داشته باشند تا شاهد ترک تحصیل هیچ دانش آموزی بخاطر نبود امکانات و مشکل تردد آنها نباشیم.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان مناطق محروم زیاد است گفت:از آنجا که بخشی از هزینه تردد دانش آموزان محروم از سوی دولت تامین می شود لذا انتظار می رود با تسریع در تخصیص اعتبار لازم در این خصوص مشکل تردد این دانش آموزان رفع شود.

کریمی ضمن تقدیر از حمایت های بی دریغ خیرین از دانش آموزان مناطق محروم این شهرستان از افراد خیر تقاضا کرد در تهیه موادغذایی و امکانات از جمله کولر ، آبسردکن ، پوشاک ، لوازم التحریر، وسیله روشنایی و بسته های آموزشی 2 مدرسه شبانه روزی سردشت و شهیون را یاری کنند.
وی افزود:با توجه به اینکه اولیای دانش آموزان محروم توانایی تهیه کتاب کمک درسی را ندارند از خیرین تقاضا می شود با تهیه بسته های آموزشی از دانش آموزان حمایت کنند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول در خصوص مدارس کانکسی دزفول نیز گفت:با پیگیری انجام شده و حمایت های بنیاد برکت، اکثر مدارس کانکسی دزفول برچیده شده اند ولی در برخی مناطق عشایری دزفول که تعداد دانش آموزان اندک است و ساخت مدرسه صرفه اقتصادی ندارد به ناچار از مدارس کانکسی استفاده می شود.

کریمی اظهار داشت:10 مدرسه پرخطر در منطقه سردشت وجود داشت که با پیگیری انجام شده و حمایت بنیاد برکت و مسئولان دزفول بهسازی شدند با این وجود در حال حاضر چهار مدرسه غیراستاندارد دیگر در منطقه وجود دارد که نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

وی گفت:با توجه به اینکه تراکم جمعیت دانش آموزی در شهر حمزه و روستای حسین کلولی دزفول زیاد است باید نسبت به ساخت مدرسه در این 2 منطقه اقدام کرد زیرا در حال حاضر دانش آموزان روستای حسین کلولی در کانکس مشغول تحصیل هستند در حالی که از 10 سال پیش ساخت مدرسه 10 کلاسه در این روستا آغاز شده ولی هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

کریمی در خصوص مدارس سنگی در مناطق محروم دزفول نیز گفت:در حال حاضر سه مدرسه سنگی در روستای گله گنجان،آبشار شوی و تله زنگ وجود دارد که در مسیر قطار آبشار شوی و تله زنگ به علت کم بودن تعداد دانش آموزان مشکلی وجود ندارد ولی ساخت مدرسه در روستای گله گنجان با حمایت خیرین آغاز شده است که امیدواریم در اسرع وقت در اختیار دانش آموزان محروم قرار گیرد. 

وی تعداد مدارس بخش سردشت و شهیون دزفول را 130 واحد آموزشی عنوان کرد و گفت:با آغاز سال تحصیلی ششهزار و 500 دانش آموز راهی این مدارس شدند که با توجه به وسعت یک هزار و 800 کیلومتری منطقه و همجواری با استان های لرستان و چهارمحال بختیاری رسیدگی به مشکلات این مدارس دشوار است./ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار