اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
شوشان خرمشهر : در 5 سال گذشته نرخ جریمه تخلفات مهم رانندگی (سرعت و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه) بین 100 تا 200 درصد رشد داشته است. 
 اما درآمد حاصل جرایم رانندگی از 400 هزار میلیارد تومان در سال 90 به 2800 هزار میلیارد تومان در سال 95 افزایش پیدا کرده است. یعنی 600 درصد افزایش داشته است!
 یعنی با افزایش مبلغ جریمه نه تنها رشد تخلفات و متخلفین رانندگی کم نشده است بلکه حتی بیشتر از نرخ جریمه رشد کرده است!
 بزرگترین خطای پلیس این است که فاصله زمان وقوع تخلف و زمان اعمال مجازات بسیار طولانی است و هر چقدر این فاصله طولانی تر باشد سیاست افزایش جریمه اثربخشی کمتری خواهد داشت،
 برای حل این مشکل پلیس می تواند به جای آنکه ارسال پیامک تخلف را منوط به درخواست فعالسازی از طرف رانندگان بکند، این قبیل پیامکها را سریعا برای تمامی رانندگان متخلف ارسال کند مگر رانندگانی که درخواست غیرفعال کردن آن را داشته باشد.
 لازم به ذکر است که بر اساس مطالعات دانشگاه علم و صنعت، ایران به لحاظ بزرگی نسبت جریمه بر درآمد سرانه، در سال 91 (یعنی قبل از افزایش شدید جریمه های رانندگی!)، جز 5 کشور اول جهان قرار داشت و به احتمال قوی در حال حاضر مقام اول جهان را دارد!

 نتیجه: جامعه ای که دستگاههای دولتی آن از تخلفات رانندگی بیشتر، مصرف بی رویه آب، گاز و سوخت درآمد بیشتری کسب می کنند، به سختی می تواند توسط همین دستگاهها اصلاح شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار