اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از معافیت ۲۵ درصدی مالیات برای مؤسسات فرهنگی خبر داد.

علی‌اصغر کاراندیش مروستی، دیروز (یکشنبه)،  در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با امضاء  تفاهم‌نامه‌ای، مؤسسات فرهنگی از معافیت ۲۵ درصدی مالیات برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان‌جنوبی، افزود: این استان ۷۶ پست سازمانی با ۸۱ نیرو در ۱۱ شهرستان دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین در این استان،  ۱۴ مرکز فرهنگی وجود دارد که از این تعداد پنج مورد در حال ساخت و هشت مورد نیز در حال بهره‌برداری است.

کاراندیش مروستی با اشاره به پروژه‌های فرهنگی و هنری در خراسان‌حنوبی، بیان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری بیرجند از سال ۹۱ آغاز به کار کرده و تاکنون از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است.

وی با بیان این‌که تاکنون برای احداث این پروژه بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نیز نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: در سال‌جاری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری بیرجند پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که کتابخانه یکی از مراکز مهم فرهنگی در هر استانی است، افزود: نبود زمین یکی از مشکلات موجود برای احداث کتابخانه در بیرجند بوده که از استانداری خواستاریم نسبت به واگذاری آن اقدام کند.

کاراندیش مروستی با بیان این‌که درآمد در حوزه‌های فرهنگی زیاد نیست، اظهار کرد: بنابراین واگذاری مجتمع‌های فرهنگی به بخش خصوصی از سیاست‌های کشوری بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که اهالی فرهنگ و هنر باید نسبت به واگذاری مجتمع‌ها به بخش خصوصی توجیه و ترغیب شوند، افزود: تخصیص اعتبارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل ماده ۱۸۰، صفر و از محل درآمدهای نفت و گاز دو درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سهم خراسان‌جنوبی از کل بودجه هزینه طی سال گذشته و سال‌جاری نزدیک به دو درصد و تملک دارایی سه‌دهم درصد است، تصریح کرد: در مجموع اعتباراتی که طی سال گذشته به استان پرداخت شده نسبت به سال ۹۲ پنج برابر شده است.

کاراندیش  مروستی با اشاره به مشکلات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، یادآور شد: کمبود نیرو در این استان از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار