شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از رئیس جمهور منتخب ملت ایران خواست در مقابل قدرت‌های خارجی محکم ایستادگی کند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در همایش ائمه جماعت مساجد شهرستان‌های اهواز و کارون که در مهمانسرای باغ معین برگزار شد، اظهار کرد: از رئیس جمهور منتخب ملت ایران می‌خواهم تا در مقابل قدرت‌های خارجی محکم ایستادگی کند و از حق ملت ایران کوتاه نیاید.

این مقام مسئول گفت: امروز روحانیت در بین مردم اثر گذار بوده و می‌تواند با بیان خود ذهن مخاطب را جذب کند که به مراتب چنین روحانیونی در استان خوزستان وجود دارد.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و افزود: در گذشته وضعیت شورای شهر اهواز اسف‌بار و از جهات سیاسی و دیگر مسائل منحرف شده بود و باید بگویم اهواز در چند سال اخیر از بابت شورای شهر وضعیت مطلوبی نداشته است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم از انتخابات 24 خرداد، امیدواریم که اعضای شورای شهر اهواز متعهد و دلسوز برای شهر و مردم باشند.

وی ماه مبارک رمضان را میدان تبلیغ دانست و گفت: روحانیون باید این ماه را برای جوانان مو شکافی کرده و به تبلیغ و تفسیر آن بپردازند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج) عنوان کرد: شب نیمه شعبان در فضیلت دست کمی از شب‌های قدر ندارد و جایگاه خاصی در استجابت دعا دارد.

وی در ادامه گفت: خوزستان در سطح کشور از لحاظ مهاجرت روحانیون به روستاها رتبه نخست را دارد و امروز اعتمادی که حوزه علمیه قم به حوزه علمیه اهواز دارد در هیچ جای کشور وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اضافه کرد: در حوزه علمیه اهواز مدارج عالی سطح چهار و سطح پنج تدریس می‌شود و باید بگویم این حوزه علوم دینی به عنوان برگزار کننده دوره اجتهاد در سطح کشور شناخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه 24 خرداد ملت شریف ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مشارکت مردمی در کل کشور 72 درصد اعلام شده و این در حالی است که مردم خوزستان بار دیگر به ندای رهبر خود لبیک گفتند و با 74 درصد و بیشتر از نورم کشوری در این انتخابات شرکت کردند.

موسوی جزایری با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام روحانی از سوی مردم ایران به عنوان رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به مصاحبه‌های اخیر آقای روحانی و مواضعی که از خودشان نشان دادند باید بگویم خیلی از آقایانی که وی را نمی‌شناختند اکنون مریدش شده‌اند.

وی متذکر شد: گرچه رئیس جمهور منتخب از سوی کشورهای غربی تحت فشار است اما باید به وظایف خود که فرمانبری از رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های نظام  اسلامی است عمل کند.

این استاد درس خارج فقه و اصول تاکید کرد: همچنین رئیس جمهور منتخب باید در مقابل قدرت‌های خارجی محکم ایستادگی کند و مواضعی قاطعانه اتخاد کند.

امام جمعه اهواز توصیه کرد: رئیس جمهور منتخب برای حل مسائل داخلی نیز باید با تدبیر  عمل کند و بدون ایجاد تنش، حرکت خود را ادامه دهد.

وی انسجام و اتحاد را مهمترین عامل حل مشکلات استان خوزستان دانست و اظهار امیدواری کرد که روحانیت و اقشار مختلف مردم جامعه با محوریت ولی فقیه اتحاد و همدلی را در بین خود ایجاد کنند تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

 

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز ما هیچ مشکلی برای رویارویی و غلبه بر استکبار جهانی نداریم و مقدمات این پیروزی فراهم شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار