اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان خبر داد:سن معاينه فني وسايل نقليه عمومي یک ساله شد، صدور 26 هزار کارت معاینه فنی
شوشان خرمشهر : مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت:سن معاينه فني وسايل نقليه عمومي به يك سال کاهش یافت.
مسعود مصدقي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جنوب فردا اظهار کرد: با توجه به ابلاغ و انتشار قانون هواي پاك و ابلاغ از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، دوره معافيت انجام معاينه فني براي وسايل نقليه به يك سال از زمان توليد كاهش پيدا كرد.
وی افزود: در حال حاضر 6 مركز معاينه فني خودروهاي سنگين در استان خوزستان در شهرهاي اهواز(دو مركز)، يندر امام خميني(ره)، بهبهان، رامهرمز و شوشترفعاليت مي کنند.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان تصریح کرد: با توجه به اتصال سامانه صدور كارت معاينه فني به سامانه كارت هوشمند وسايل نقليه و ارتباط بر خط اين دو سامانه، حمل بار و مسافر با وسايل نقليه عمومي فرسوده و يا فاقد معاينه فني امكان پذير نیست و كليه وسايل نقليه عمومي پس از گذشت يك سال از زمان توليد موظف به تأييد سلامت فني خودرو و دريافت كارت معاينه فني از مراكز مجاز معاينه فني  هستند. 
وي باتأکید بر موظف بودن كليه مراكز معاينه فني به رعايت مقررات مربوط به انجام معاينات فني خودرو ، گفت: با توجه به اينكه همكاران ما در اداره ايمني ترافيك هم بصورت آنلاين از طريق نرم افزار موجود بر فرايند معاينه فني و صدور كارت، نظارت دارند و هم بصورت بازديدهاي دوره اي بر كيفيت عملكرد مراكز و دستگاههاي انجام تست هاي معاينه فني خودرو در اين مراكز  نظارت مي کنند در صورت سرپیچی مراكز معاينه فني از انجام مقررات بر اساس بخشنامه هاي وزارت كشور و راه و شهرسازي به پرداخت جريمه نقدي و در صورت تكرار به تعليق يا لغو پروانه فعاليت محكوم مي شوند.
مصدقی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال 96 بيش از 26 هزار كارت معاينه فني در استان صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد رشد داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار