اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
جلسات شورای شهر حتما باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها، مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات ، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند.
شوشان خرمشهر : جلسات شورای شهر حتما باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها ، مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند.
 
شوشان خرمشهر : لازمه ی علنی بودن جلسات شورا، حضور خبرنگاران و رسانه ها در جلسات شورا است. اگر خبرنگاران از حضور در جلسه شورای شهر محروم شوند اصل علنی بودن جلسه زیرسوال می رود.
 
حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورا، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورا است چرا که با حضور افکار عمومی در جلسات شورای شهر ، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس می گردد.
 
طبق قانون ، جلسات شورای شهر علنی است مگر اینکه غیر علنی بودن یک جلسه به تصویب دو سوم اعضا برسد و از قبل اعلام شود؛ همچنین در آیین نامه شوراها آمده ، مردم می توانند در جلسات شورای شهر حضور یابند.
 
شوراها نهادهایی هستند که مردمی بوده و خود مردم در انتخابات، اعضای شورا را انتخاب کرده اند بنابراین حق دارند عملکرد شورا را نقد کنند.موضوع دیگر در این زمینه ، فراهم کردن شرایط نقد شورای شهر توسط مردم و خبرنگاران است که اعضای شورا وظیفه دارند انتقادها را بشنوند و به آن ها عمل کنند؛ در واقع باید شرایطی فراهم بشود که مردم و خبرنگاران جرات نقد کردن شورا را داشته باشند.
 
وظیفه رسانه ها، آگاهی بخشی به مردم است
ماده ۱۵ قانون شوراها می گوید که جلسات شوراها علني و با حضور دو سوم اعضاء اصلي رسميت‌ مي‌يابد و تصميمات با اكثريت مطلق آراي حاضرين معتبر است و تشكيل جلسات‌غيرعلني منوط به تصويب دو سوم اعضاء حاضر در جلسه مي‌باشد.
 
موضوع انتخاب شهردار جدید و مصوباتی که به شورای شهر ارتباط دارد نمی تواند غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند. خبرنگاران و رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات، پيشنهادها و توضيحات مردم را درج و به اطلاع عموم برسانند.
 
كسب و انتشار اخباری كه به منظور افزايش آگاهي عمومي باشد حق قانوني خبرنگاران و رسانه ها است./تابا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار