شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
برخی کارشناسان، از ابتدای کار با سهام عدالت مخالف بودند و می‌گفتند سهام عدالت به چندین و چند علت، ساز و کار درستی ندارد و به هدف نهایی خود که توزیع عدالت است، نائل نخواهد شد. دلایل یکی از این مخالفان، مهدی پازوکی، را در ادامه می خوانید.
پول نیوز- سنگ بنای سهام عدالت را محمود احمدی نژاد گذاشت و بعد مانند بسیار دیگری از طرح ها، نیمه کاره رهایش کرد. دولت یازدهم مجبور به استیفای حقوق مردم و احیای پرداختی های آن ها شد و همه تلاش خود را به کار بست. اما انگار این خانه از پای‌بست ویران است. 

مهدی پازوکی اقتصاددانی است که انتقادهای تند و تیزی به سهام عدالت داشته و آن را نماد بی عدالتی می داند. او در این باره به پول نیوز گفت: من کاملا و اساسا با پروژه سهام عدالت مخالفم. قبلا شرکت ها یا دولتی بودند یا خصوصی. وضعیت سود و زیان و مکانیسم اعداد مشخص بود و گزارش های دقیقی از این شرکت ها داده می شد. 

او ادامه داد: اما الان هیچ کس از حساب کتاب این سهام‌ها سر در نمی آورد. آنجا که باید خصوصی محسوب می شوند، آنجا که صرف می کند خصولتی و جای دیگر دولتی. 

به عقیده این کارشناس اقتصادی جنبه پوپولیستی سهام عدالت به جنبه اقتصادی و کارکردگرای آن می چربد. 

پازوکی افزود: حواشی نابخردانه ایی مثل سهام عدالت باعث عقب‌گرد اقتصاد ایران و بنگاه های اقتصادی شده است. سهام هایی که شفافیت کافی نداشته و باعث بی انضباطی در ساختار صنعتی اقتصاد کشور می شوند. چرا که مردم باید بدانند چه سهامی می خرند. این سهام مال کجاست و چه ارزشی دارد. به نظر من حتی نام سهم را نمی توان روی این کاغذها گذاشت.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار