شوشان خرمشهر: استاندار خوزستان گفت: 2200 نیروی حق التدریسی در استان در سال تحصیلی جدید جذب شدند و تلاش میکنیم برای به حداقل رساندن مشکلات مربوط به کمبود نیروی آموزشی موافقت وزارت آموزش و پرورش برای جذب 800 نیروی دیگر را جلب نماییم.
دکتر غلامرضا شریعتی روز سهشنبه هجدهم مهرماه پس از نشست شورای آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: از همه مسئولانی که برای بازگشایی مدارس اهتمام جدی به خرج دادند تشکر ویژه می نمایم و خوشبختانه آغاز سال تحصیلی جدید در محیطی مناسب، شاداب و باطراوت انجام شد و رضایت نسبی به دست آمد.
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه کلاس های کانکسی باید تا سال آینده در استان برچیده شود خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده جشن جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان برگزار خواهد شد و جا دارد از آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و همچنین سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه دانش آموزان بازمانده از تحصیل صمیمانه تشکر و سپاسگذاری کنم؛ البته طرح جذب این دسته از دانش آموزان همچنان تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.
شریعتی اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده است جذب 2200 معلم به صورت حق التدریسی برای مقابله با مشکلات کمبود معلم در استان بود و تلاش میکنیم برای به حداقل رساندن این مشکلات موافقت وزارت آموزش و پرورش برای جذب 800 نیروی حق التدریسی دیگر را جلب کنیم که در آن صورت تعداد 3 هزار نیروی حق التدریسی مشغول به تدریس خواهند شد.
استاندار خوزستان بیان کرد: با آمارهای اولیه ای که اعلام شده وضعیت آموزشی استان در شاخص قبولی در کنکور و کیفیت رشته های دانشگاهی که دانش آموزان استان موفق به پذیرش شده اند رشد چشمگیری داشته و انشاالله با برنامه های آینده این روند تداوم خواهد داشت و وضعیت استان بهبود خواهد یافت.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنین با هماهنگی و پیگیری انجام شده تعدادی از مدارس عشایری که ثابت هستند تحت پوشش آموزش و پرورش استان قرار گرفتند.
شریعتی با یادآوری اینکه برنامه پیش دبستانی همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت توضیح داد: همچنین مباحث مربوط به کنکور و اینکه اقداماتی که در سال گذشته انجام شد چه نقشی در افزایش پذیرش دانش آموزان استان در کنکور ایفا کرد و اصلاح مشکلاتی که وجود داشت در جلسه آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: تلاش ما بر این مبناست که برنامه های ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش استان تداوم یابد و به صورت پیوسته مورد رصد و نقد قرار گیرد و وضعیت آموزش استان متناسب با شان و جایگاهش بتواند در سطح کشور موفق عمل نماید و به سطح قبل از جنگ بهبود یابد.