اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
در حاشیه قتل کودک هشت ساله هفتکلی (2) / بررسی علل و عوامل وقوع قتل کودکان/ دکتر نواح جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان : پدیده قتل کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور در حال تکرار است / تنها هنگام بروز بحران اجتماعی به جامعه شناسان رجوع می شود / به پیش گیری ها برای جلوگیری از وقوع جنایت توجه نمی شود /
واقعیتی که در پس این قتل آشکارتر می شود آن است که شهر هفتکل از کدام زیرساخت ها و شاخص های توسعه ی انسانی برخوردار است؟ در نگاه کلانتر ، کلانشهر اهواز هم که مرکز استان است...


شوشان: ملیکا ؛ دختر هشت ساله هفتکلی چهارم مهر همراه دوستانش برای بازی به خیابان رفت، اما هرگز بازنگشت. شش ساعت بعد، جنازه ملیکا در حالی که خفه شده بود، در مخروبه ای پیدا شد. جسد ملیکا در حالی پیدا شد که «دست‌هایش از خاک بیرون مانده بود». چند روز بعد پسری 14 ساله به اتهام قتل ملیکا دستگیر می شود و به جرمش اعتراف می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره ریشه‌های وقوع این جنایت به شوشان گفت: پدیده ی قتل کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور در حال تکرار است  ؛ یک روز در اردبیل و یک روز نیز در خوزستان . تعدادی از این حوادث دلخراش رسانه ای می شود و ده ها مولفه برای آسیب شناسی بیان می شود که متاسفانه فایده و خروجی مثبتی برای رفع این مسایل اجتماعی ندارد و باز شاهد تکرار این نوع جنایت ها هستیم.

دکتر عبدالحسین نواح گفت : واقعیت آن است که به این  مسایل کسی  از جنبه ی علمی توجه نمی کند  و برخی چشم ها نیز تنها به دانشگاهیان و جامعه شناسان دوخته شده است و به محض اینکه بحران اجتماعی رخ می نماید سراغ جامعه شناسان را می گیرند در حالی که به هشدارها و تذکرات متعدد جامعه شناسان نسبت به پیش گیری ها و درمان مسایل توجه نمی شود.

وی یادآور شد : در دو سه دهه ی گذشته کمتر شاهد تکرار آمارهای تجاوز و قتل کودکان بودیم ولی در حال حاضر این مسله در حال تکرار است و ارتکاب و جنایات جنسی جوانان افزایش یافته است ، مشکل در ارجاع به علم برای واکاوی و رفع این بحران ها  اینجاست که به واقعیت های علمی و دستاوردها توجه نمی شود و صرفا در هنگام بروز بحران و آن هم به صورت مقطعی ، به جامعه شناسان مراجعه می شود و پس از مدتی نیز به فرامموشی سپرده می شود.

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به زمینه های بروز این نوع جنایت ها ، گفت: مسائل و مجهولات زیادی سبب این نوع جنایات تلخ می شود.  واقعیتی که در پس این قتل آشکارتر می شود آن است که شهر هفتکل از کدام زیرساخت ها  و شاخص های توسعه ی انسانی برخوردار است؟ در نگاه کلانتر ، کلانشهر اهواز  هم که مرکز استان است از چنین زیر ساخت هایی محروم است.



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار