اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
واکنش استاندار خوزستان به سخنان ترامپ
اولین کسی که سخنان شب گذشته ترامپ را رد کرد، متحد چندین ساله دولت آمریکا یعنی اتحادیه اروپا بود و اینجا است که نشان می‌دهد برجام، نقطه حقانیت ایران اسلامی است.



استاندار خوزستان با اشاره به سخنان خصمانه و ادعاهای واهی شب گذشته ترامپ و پاسخ هوشمندانه رئیس جمهور به این ادعاها گفت: اولین کسی که سخنان شب گذشته ترامپ را رد کرد، متحد چندین ساله دولت آمریکا یعنی اتحادیه اروپا بود و اینجا است که نشان می‌دهد برجام، نقطه حقانیت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به سخنرانی شب گذشته ترامپ ادامه داد: این بار فردی که به نظر می‌رسد تعادل روحی و روانی مشخصی ندارد و از عدم تعادل رنج می‌برد، و هر ملتی و در هر گوشه جهان نیز این را می‌فهمد، دچار خطای فاحشی در شناخت ملت و کشور بزرگ ایران اسلامی شد و نشان داد جغرافیا را به خوبی بلد نیست و تاریخ را هم خوب مطالعه نکرده است و خلیج فارس را هم خوب نمی‌شناسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این اظهارات و صحبت‌ها از سوی فردی که از هویت چند هزار ساله ملت ایران چیزی نمی‌داند، بیشتر از این انتظار نمی‌رود. تمام افرادی که با تاریخ این مرز و بوم آشنا هستند، با سخنرانی دیشب ترامپ فهمیدند که رئیس جمهور آمریکا از لحاظ سواد و آگاهی در سطح پایینی قرار دارد و از نادانی رنج می‌برد.

شریعتی با اشاره به اظهارات خصمانه و ادعاهای واهی ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که در این سخنان ترامپ حائز اهمیت است، این است که سپاه حتماً برنامه‌های آمریکا را در بخش‌هایی به هم ریخته و از اجرای سناریوهای طراحی شده آمریکا در کشورهای همسایه، خاورمیانه یا منطقه جلوگیری کرده، و یا در عدم اجرای این برنامه‌ها تأثیرگذار بوده است که ترامپ اینگونه سخیف در مورد سپاه اظهارنظر کرد.

وی با بیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی و بازوی توانمند نظام است که همواره در کنار مردم و نظام بوده، تصریح کرد: امنیت امروز کشور مرهون ایثار، جانفشانی و رشادت‌طلبی همین نهاد انقلابی در کنار سایر نیروی های مسلح است، و از این بابت است که آمریکایی ها حتی سطح آگاهی و دانش خود را تکمیل نمی‌کنند و در مقابل تلویزیون صحبت‌هایی می‌کنند که اولین کسی که در برابر این اظهارات موضع‌گیری می‌کند، متحد استراتژیک چندین ساله آنها یعنی اتحادیه اروپا است.

استاندار خوزستان ادامه داد: حتی کشورهای نزدیک به دولت آمریکا هم حاضر نشدند که با اظهارات شب گذشته ترامپ همراهی و همکاری کنند. این امر نشانگر تدبیر، درایت و سیاست‌های منسجم جمهوری اسلامی ایران و تدابیر ژرف مقام معظم رهبری است که موجب شده آمریکا در موضع‌گیری خود منزوی و تنها شود. به گونه‌ای که حتی کشورهایی که همواره همراه دولت آمریکا بود، در این زمینه با آمریکا همراه نشوند.

شریعتی سخنرانی شب گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات خصمانه ترامپ را مقتدرانه و هوشمندانه دانست و بیان کرد: دکتر روحانی با سخنرانی شب گذشته خود نشان داد که ایران بر سر منافع ملی، تمامیت ارضی و حقوق خود با هیچ کشوری شوخی ندارد و به طور کامل بر سر منافع خود ایستادگی می‌کند و ما به این سخنان رئیس جمهور کاملاً تمکین و از آن دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: این نکته است که نشان می‌دهد که برجام نقطه باشکوه کشور ایران در سطح جهانی بوده است و خواهد بود. سخنرانی شب گذشته آقای روحانی بر مدار واقعیات و حقانیت ایران اسلامی و در مقابل سخنرانی ترامپ که اوج تنزل گفتمان میل به ترویج خشونت در دنیا پایه‌گذاری شده بود، گفتمانی کاملاً مدبرانه محسوب می‌شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه عظمت و شکوه ایران اسلامی به هیچ کشور دیگری اجازه عرض اندام نخواهد داد، در خصوص بزرگداشت روز 13 آبان و روز ملی مبارزه با اسکتبار امسال گفت: لازم است پوسترها و پلاکاردهای این روز با توجه به تقارن ایام اربعین با 13 آبان به نحوی طراحی شود که شعار اصلی اباعبدالله یعنی "هیهات من الذله" در آن لحاظ شود و همچنین این پوسترها در بردارنده پرچم جمهوری ایران، آرم سپاه پاسداران و نقشه خلیج فارس باشند.

شریعتی با بیان اینکه سابقه آمریکا در رابطه با همه کشورهای جهان کاملاً مشخص است، افزود: در کشور ما هم کودتای 28 مرداد نمونه بارز این سابقه آمریکا است. باید دانش‌اموزان ما از آنچه که در تاریخ معاصر گذشته، آگاهی یابند و در مراسم بزرگداشت 13 آبان، وقایع این مناسبت تبیین شود. شورای اداری این ماه نیز با محوریت 13 آبان و روز ملی مبارزه با اسکتبار برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار