اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: مصرف نمک 81 درصد مردم خوزستان نامطلوب است / خوزستان پس از هرمزگان دومین استان پرمصرف فست فود است
بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال 1395، خوزستان دومین استان در مصرف فست فود در کشور است....

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال 1395، خوزستان دومین استان در مصرف فست فود در کشور است.

شکراله سلمان زاده شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: بر اساس بررسی عوامل خطر که در سال 1395 بر روی افراد 18 تا 64 ساله خوزستان انجام شده، این استان پس از هرمزگان دومین استان پرمصرف فست فود است به گونه ای که 24 درصد مردان هر هفته فست فود مصرف می کنند.
وی افزود: بر اساس این تحقیق، 15 درصد مردان و 30 درصد زنان مبتلا به چاقی و 55 درصد مردان و 65 درصد زنان مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند. سلمان زاده ادامه داد: مصرف نمک 81 درصد مردم خوزستان نامطلوب است یعنی روزانه بیش از پنج گرم نمک استفاده می کنند و مصرف ماهی 70 درصد مردم به صورت نامطلوب یعنی کمتر از 2 بار در هفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، 5.8 درصد خانوارها روزانه و 32.1 درصد هفتگی نوشابه های گازدار مصرف می کنند. وی گفت: 45 درصد مصرف مردم خوزستان به صورت نامطلوب میوه و سبزی مصرف می کنند یعنی کمتر از پنج واحد روزانه مصرف دارند و 32.2 درصد نیز میوه و سبزی مصرف نمی کنند. 

وی اظهار کرد: تنها راه مقابله با این پدیده ارتقای دانش سلامت مردم از طریق افزایش آگاهی و توجه به خودمراقبتی است. رییس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه به 17 مهر روز جهانی تخم مرغ اشاره کرد و افزود: تخم مرغ همواره از متهمان افزایش کلسترول بد خون و بیماری قلبی و عروقی است بوده و هنوز این باور در مردم وجود دارد که مصرف زیاد تخم مرغ خوب نیست. وی بیان کرد: اما این موضوع منتفی است و کلسترول بد تخم مرغ خیلی کم است و منبع غذایی از نظر پروتیین و چربی های مفید است.

سلمان زاده ادامه داد: مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه یک تخم مرغ به هیچ وجه عوارض قلبی و عروقی را نسبت به کسانی که در هفته یک عدد مصرف می کنند بالا نمی برد و توصیه  بر این است که افراد روزانه حداقل یک عدد تخم مرغ را مصرف کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار