اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
شوشان خرمشهر: نفت آنلاین نوشت:کارکنان وزارت نفت در بدو استخدام تا زمان بازنشستگی به نسبت سایر وزارتخانه‌ها از جمله نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت وبهداشت از لحاظ پایه حقوق کمترین میزان را دارند، این موضوع سالها مورد اعتراض کارکنان این صنعت در رده‌های مختلف از دیپلم تا دکترا بوده، که متاسفانه با وجود تصویب در دولت فعلی برای رسیدن به حدود سایر سازمان‌ها به دلیل نبود منابع مالی هنوز اجرایی نشده است.

یک کارمند دیپلم استخدام نفت در شمال(شهرهای شمالی) با همه مزایا در بدو استخدام با کسر بیمه و مالیات نهایتاً یک میلیون و ششصد هزار تومان دریافتی دارد، همین کارمند در جنوب با کسر مالیات نزدیک به دو ملیون دریافتی ماهانه دارد، که این دریافتی شامل تمام مزایای ایشان بوده و البته پس از طی شش ماه کار آموزی است در دوره کارآموزی باتوجه به عدم دریافت اضافه کار و کارانه درآمد ایشان نزدیک به نصف این مبلغ می‌باشد، یعنی حقوق پایه نزدیک به ششصد هزارتومان و دریافتی نزدیک به نهصد هزار تومان در وزارت نفت!

اما یک کارمند نفت لیسانس در شمال و جنوب با شرایط فوق نهایتاً ۲۵ درصد بیش از مبلغ قید شده در بدو استخدام دریافتی دارد که به نسبت وزارتخانه‌های دیگر مبلغی ناچیز است. اما همان کارمند دیپلم در صورتی که به صورت طبیعی بهترین کارمند سازمان خود باشد و هر سال بالاترین ارزیابی را دریافت کند پس از ۱۸ سال سابقه دریافتی‌اش در جنوب پس از کسر بیمه و مالیات به حدود سه میلیون تومان می‌رسد که در یک قیاس ساده با کارکنان سایر سازمان‌ها تنها کمی بیشتر از حقوق کارکنان آموزش و پرورش در شرایط فعلی است، و در شمال نزدیک و مشابه کارمندان آموزش و پرورش است، باقید چهار برابر بودن ساعات کار و مسائل و مشکلات و سختی کار. حال یک کارمند لیسانس در همین شرایط حدود یک میلیون تومان با این سابقه دریافتی بیشتری دارد، که این مبلغ نزدیک به نصف دریافتی کارمندان این مدرک و سابقه با مزایا در وزارت نیرو است. و یک هشتم دریافتی همین کارمند با این سابقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس است که بزرگترین مشتریان دست به نقد نیروی کار متخصص در وزارت نفت می‌باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار