اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در گفتگو با شوشان خبر داد: صنایع کوچک نیاز به حمایت دارند و به تنهایی قادر به تامین نیاز های خود نیستند
شرکت شهرک های صنعتی در قالب برنامه های سازمانی حمایت نرم افزاری از واحدهای صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است...


شوشان: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: صنایع کوچک نیاز به حمایت دارند و به تنهایی قادر به تامین نیاز های خود نیستند به همین دلیل شرکت شهرک های صنعتی در قالب برنامه های سازمانی حمایت نرم افزاری از واحدهای صنعتی را در دستور کار خود قرار داده است. 

 اخلاق محمدیان تصریح کرد: مرکز شتاب دهی نوآوری کسب و کار جهت استقرار مشاوران حوزه صنعت و به منظور حمایت از واحدهای صنعتی کوچک است. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص لزوم راه اندازی مراکز شتاب دهی در استان خوزستان به خبرنگار شوشان گفت: یکی از مراکزی که می تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد و از ایده های نو و استارت آپ ها پشتیبانی کند، مرکز شتاب دهی نوآوری کسب و کار است که شاهد افتتاح آن در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز بودیم.

 اخلاق محمدیان ادامه داد: مراکز شتاب دهی ساختار های حمایت محوری هستند که با سرمایه گذاری بخش خصوصی از شکل گیری کسب و کارهای نو پشتیبانی می کنند و فعالیت آن ها به این گونه است که هر ماه با انتشار فراخوان، صاحبان ایده و طرح های نوین می توانند آن را ارائه کنند که در همین مکان نمایش داده می شود. همچنین سرمایه گذاران و  متقاضیان سرمایه گذاری با حضور در همین محل این ایده های نو را بررسی می کنند و در صورت تمایل با صاحبان ایده های نو همکاری می کنند. 

محمدیان در خصوص میزان تاثیر راه اندازی مراکز شتاب دهی در بهبود فضای کسب و کار در استان عنوان کرد: با توجه به تناسب کاری میان فعالیت های شرکت شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری و حمایت از ایده ها، حضور و استقرار این مرکز شتاب دهی می تواند بسیار موثر باشد. 

وی افزود: حضور مرکز شتاب دهی مذکور در کنار مشاوران، باعث می شود تا این مجموعه از توانمندی مشاوران، فرصت ها و امکانات و شرایط این مرکز بتواند به خوبی استفاده کند و بتواند برخی افراد ایده پرداز که در استان حضور دارند و  تمایل به فعالیت دارند را شناسایی کرده و به این گونه، در استان فعال تر شوند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان یادآور شد: حوزه صنایع کوچک، صنایع زود  بازه ای هستند که خیلی زود باعث ایجاد تحول و اشتغال در حوزه اقتصادی می شود و همین کار می تواند در حوزه صنایع کوچک تاثیرگذار باشد و باعث شود زودتر به تولید برسند.

وی در خصوص نحوه انتخاب مشاوران و همچنین ایده ها در این مرکز شتاب دهی بیان کرد: کانون کارآفرینان متولی امر استارت آپ ها و مراکز شتاب دهی است و مجموعه انتخاب مشاوران، شناسایی ایده های نو و همچنین متقاضیان سرمایه گذاری توسط این کانون صورت می گیرد.

محمدیان با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در شرکت شهرک های صنعتی اذعان داشت: بحث آموزش، برگزاری تورهای صنعتی، برگزاری و حضور در نمایشگاه واحدهای صنعتی و توسعه واحدهای صنعتی در قالب خوشه های صنعتی و کنسرسیوم سازی و استقرار مشاوران در مراکز و مجتمع های صنعتی و فناوری از جمله اقداماتی است که شرکت شهرک های صنعتی در آن ها فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر بحث احداث مراکز فناوری و IT است؛ در خوزستان سه مرکز وجود دارد که دو مرکز به طور قطعی واگذار شده است و سومین مرکز هم در حال واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: از جمله اقدامات خوبی که در این مراکز صورت گرفته و مشاوران ما در آن فعالیت دارند، بحث کلینیک سیار صنعت است. مشاوران حاضر در این مرکز به طور روزانه در واحدهای صنعتی حضور پیدا می کنند و با بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و ارائه راهکار، و نکات مهم را در جهت بهبود شرایط تولید به صاحبان صنایع اعلام می کنند.

محمدیان با اشاره به راه اندازی و استقرار مرکز ویژه فناوری و استقرار مدیریت در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز عنوان کرد: کار دیگری که توسط شرکت شهرک های صنعتی صورت گرفته، استقرار مرکز ویژه فناوری و استقرار مدیریت در این مرکز است که به زودی شاهد راه اندازی این مرکز خواهیم بود. کار این مرکز حمایت از ساخت تجهیزات نفت و گاز و صنایع وابسته است که امید است باعث شود گام کوچکی در راستای بهبود شرایط کسب و کار و رونق تولید در استان خوزستان برداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار