اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
رئیس پارلمان اروپا در سخنرانی در اسپانیا و با اشاره به بحران سیاسی موجود درباره روند استقلال کاتالونیا، ‌آنهایی را که از قانون این کشور تبعیت نمی‌کنند و "به دنبال ایجاد اختلاف هستند"، مورد انتقاد قرار داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا در سخنرانی خود در کنار ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی گفت: از آنجا که برخی با عدم تبعیت تعمدی از قانون به دنبال ایجاد اختلاف هستند، من فکر می کنم که باید به خودمان اهمیت احترام به قانون را یادآور شویم.

تاجانی در شهر "ابیه‌دو" در شمال اسپانیا در سخنرانی خود گفت: هیچ کس در اتحادیه اروپا از قوانینی که مورد قبول همگان است، تخطی نمی‌کند. اتحادیه اروپا نیروی پلیس برای اجرای تصمیمات قضایی ندارد. نیازی به این نیرو نیست. زمانیکه دادگاه، حکم صادر می‌کند، آن را اجرایی هم می‌کند. این تمام چیزی است که وجود دارد.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا ادامه داد: نگذارید میان اروپایی‌ها مرز بکشیم. مرز بندی مجدد میان کشورهای اتحادیه اروپا تنها به ناآرامی جهنمی منجر می‌شود. من از اتحادیه اروپا می‌خواهم تا همبستگی خود را حفظ کند.

یونکر نیز در سخنرانی خود از دولت اسپانیا بعنوان یک نیروی پیشرو در اروپا تقدیر کرد و گفت: اسپانیا در قلب اروپا است و می‌ماند. بدون اسپانیا، اروپا ضعیف‌تر خواهد شد.

دونالد تاسک، رئیس اتحادیه اروپا نیز که در این مراسم بود، گفت: قانون باید مورد احترام همگان باشد.

اسپانیا از زمان بازگشت به حکومت دموکراسی در پی مرگ ژنرال فرانسیسکو فرانکو دیکتاتور در سال 1975 با بدترین بحران سیاسی روبروست؛ چراکه دولت منطقه‌ای کاتالونیا در اول اکتبر سال جاری میلادی رفراندوم استقلال و جدایی از دولت مرکزی برگزار کرد که با درگیری میان حامیان استقلال و پلیس نیز روبرو شد.


/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار