شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
با حضور مهندس علی آبادی و توسط تعاون روستایی خوزستان مورد بهره برداری قرار گرفت:
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان مهندس عباس علی آبادی عضو هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سفری 2 روزه روبان افتتاح و بهره برداری پروژه های اقتصادی و کشاورزی تعاون روستایی خوزستان را قیچی کرد.

علی آبادی گفت: کشاورزی فراترین منبع ارتزاق و روزی مردم می باشد و این مهم پیشگاهی در حرکت اقتصادی و با توجه به نیاز مردم باید هر روز توسعه یابد، از این رو نباید در زمینه کشاورزی هیچ یک از توانمندی ها را از قلم بیندازیم و در تمامی زمینه ها به خودکفایی و تکنولوژی برسیم.

وی بیان داشت: اینکه مسئولین استان با توجه به نیاز منطقه به فکر احداث صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات هستند جای تقدیر دارد، این کار خیلی خوب شروع شده ولی اتمام پیدا نکرده است ، زیرا ما اعتقاد داریم که وظیفه تعاون روستایی و شبکه این است که باید محصول خود را از مزرعه تا سفره دنبال کند و کشاورز باید از تولید تا بسته بندی محصول و توزیع در سوپرمارکت ها و نوع مخاطب را با دقت پیگیری کند که طبیعتا نیاز به بسته بندی کامل و جامع محصول داریم تا از داخل شهرستان و استان و خارج از استان وحتی خارج از کشور با خبر شویم.

این عضو هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: این که محصول استان خوزستان به شمال برود و آنجا بسته بندی شود باعث ناراحتی و ضرر است و باید برنج هر شرکت با برند خودش و در بسته بندی خاص خودش توزیع شود تا شاهد ارزش افزوده مناسب باشیم.

علی آبادی گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در زمینه کشت شالی در خوزستان وجود دارد ، انتظار می رود که در سال آینده شاهد توسعه شالی کوبی ها در استان باشیم و این مرکز شالی خشک کنی به جای 24 تن ظرفیت 240 تنی داشته باشد و کامیونهای متعددی مشغول بارگیری برنج برای توزیع در بازار باشند.

علی آبادی گفت: خوشبختانه الگوهای کشت فراوانی در خوزستان وجود دارد، اما باید به این سمت حرکت کنیم که صنایع تکمیلی الگوهای کشت را راه اندازی کنیم، مثلا باید در خرما، دانه های روغنی و ... حتما به سمت صنایع تکمیلی گام برداریم.


وی خاطر نشان کرد: یک خبر خوش اینکه برای استانها 1000 میلیارد تومان اعتبار مد نظر است و استانها می توانند با معرفی طرحها و افتتاح پروژه های خود از این اعتبار برداشت داشته باشند و انتظار می رود استان خوزستان با توجه به ظرفیت های فراوانی که دارد در این زمینه فعالیتی چشمگیر داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: یکی از مزیت های فوق العاده در استان خوزستان در بخش کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که عنایت ویژه ایشان به خوزستان است و قطعا با بهره برداری کامل از این طرح شاهد اتفاقی عظیم در بخش کشاورزی خواهیم بود و بیش از 6 میلیون تن افزایش تولید را در استان شاهد خواهیم بود.

صیاحی گفت: امسال با تلاش تمامی عوامل موفق به خرید 1 میلیون تن گندم مازاد کشاورزان شدیم و این مهم باعث شد رتبه اول کشور را بدست آوریم، این در حالی است که فعالیت خرید در گرمای بالای 50 درجه و در 40 روز انجام شده است و همچنین خشکسالی های متعددی را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: یکی از نیازهای استان با توجه به فعالیت های بالای کشاورزی توجه به بخش صنایع تکمیلی و بسته بندی جهت جلوگیری از خام فروش است تا بتوانیم به ارزش افزوده بالا دست یابیم و کشاورزان از این مهم بهره کافی را ببرند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان اظهار داشت: یکی دیگر از مزیت های بکر و فوق العاده استان خوزستان وجود بازار خلیج فارس و عراق است و اگر بشود از اعتبارات نفت و تملک دارایی ها رقمی به تعاون روستایی اختصاص داده شود قطعا می توان در زمینه صنایع بسته بندی کارهای فراوانی انجام دهیم و خودمان به سمت برند سازی محصولاتمان برویم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های تعاون روستایی گفت: توسعه دستگاه شالی خشک کنی توسط شرکت تعاونی روستایی امید اهواز یکی از پروژه هایی است که با حضور مهندس علی آبادی افتتاح خواهد شد که هدف از افتتاح توسعه کارگاه و بالا بردن ظرفیت خرید شلتوک بصورت توافقی با توجه به پتانسیل و سطح زیر کشت منطقه می باشد.

صیاحی به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و بیان داشت: ظرفیت اسمی هر 2 دستگاه هر 10 ساعت 28 تن می باشد، مساحت کارگاه: 600 متر و مبلغ هزینه کرد: 620 میلیون تومان که منابع تامین اعتبار از محل اعتبارات داخلی شرکت و اتحادیه می باشد که شروع به کار پروژه: مهر ماه 95 و توسعه و پایان پروژه: مهر 96 می باشد که محدوده جغرافیایی آن جاده ساحلی اهواز- خرمشهر کیلومتر 23 است.

وی به دیگر پروژه قابل افتتاح پرداخت و گفت: پروژه افتتاح و نصب دستگاه شالی خشک کن با ظرفیت 24 تن در مسیر تصفیه قند و شکر گبیر که مجری این طرح شرکت خزر الکتریک است، از مشخصات فنی پروژه هم می توان به این موارد اشاره داشت که مبلغ هزینه کرد: 320 میلیون تومان، تامین اعتبار: از محل منابع داخلی شرکت، شروع پروژه: اردیبهشت 96 و افتتاح : مهر 96 


/شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار