اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوارها استان از ۳۰ مهر آغاز شده و به مدت یک ماه انجام می شود.

شوشان خرمشهر: به گزارش موج ، داوود آقایی گفت: طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوارها با هدف جمع‌آوری اطلاعات، فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی اعضای خانوار استان از ۳۰ مهرماه آغاز شده و به مدت یک ماه تا ۳۰ آبان ماه با تعداد ۲۴ آمارگیر، ۵ بازبین و یک نفر کارشناس مسئول طرح همزمان با کل کشور انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح وضعیت و میزان مطالعه کتاب، روزنامه، استفاده از رسانه ملی، ماهواره، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، ورزش، دخانیات، تغذیه و ویژگی‌های اجتماعی– اقتصادی خانوار از جمله سن، جنس وضع سواد و وضع اشتغال پرسیده می‌شود.

آقایی با اشاره به برخی از نتایج دوره قبلی این طرح در سال ۱۳۹۴در سطح کشور تصریح کرد: در بخش ورزش ۴۶ درصد از افراد 15ساله و بیشتر، فعالیت ورزشی نداشته‌اند. در ۵۴ درصد افرادی که ورزش می‌کنند، نرمش و پیاده روی ۶۰ درصد، فوتبال ۲۸ درصد، شنا ۱۵ درصد، والیبال ۱۲ درصد، کوهنوردی ۱۲ درصد، آمادگی جسمانی ۹ درصد، پرورش اندام ۸ درصد و دوچرخه سواری ۶ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه سینما، تئاتر و کنسرت ۲۰/۹ درصد از افراد ۱۸ ساله به بالای شهری کشور به سینما رفته‌اند، ۵/۵ درصد از افراد ۱۸ ساله به بالای شهری کشور به تئاتر رفته‌اند، ۶/۶ درصد از افراد ۱۸ ساله به بالای شهری کشور به کنسرت رفته‌اند، ۵۸ درصد از این افراد ، اولویت اولشان در دیدن فیلم اجتماعی، ۲۰درصد کمدی، ۹ درصد از آن‌ها دفاع مقدس، 3 درصد آن‌ها پلیسی و حادثه‌ای، ۲ درصد آن‌ها کودک و نوجوان و ۲ درصد معناگرا بوده است که از میان آن‌ها افراد با درآمد متوسط بیش از گروه‌های با درآمد پایین به سینما رفته‌اند و موسیقی سنتی شنونده بیشتری نسبت به موسیقی پاپ و محلی داشته است.

آقایی همچنین درخصوص آمار مربوط به ازدواج استان خوزستان افزود: ۳۸ درصد از افراد ۱۸ ساله به بالای شهری زمان مناسب برای ازدواج پسران را دارا بودن شرایط مناسب مالی و ۳۶/۵ درصد بعد از اشتغال به کار و ۱۳/۳ درصد بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی دانستند. افراد ۱۸ ساله به بالای شهری معضلات ازدواج جوانان را به ترتیب مربوط به بیکاری با ۷۴ درصد، نداشتن شغل دائم ۵۴/۴ درصد، مشکل تهیه مسکن ۵۴/۱ درصد، وضع نامناسب مالی ۳۳/۵ درصد و پیدا نشدن فرد مناسب ۳۰/۳ درصد ذکر کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار